קפה נמס עלית-ניתוח שוק ומוצר

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3923
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

עלית תעשיות בע"מ , הנשלטת ע"י חברת "שטראוס-עלית", היא קבוצה של חברות תעשייתיות ומסחריות בתחום המזון אשר פועלת בישראל ומחוץ לישראל.
עלית מייצרת משווקת ומפיצה מגוון רחב של מוצרי מזון, כולל שוקולד, ממתקים, קפה, חטיפים, מלוחים ומוצרי מאפה. החברה מעסיקה למעלה מ- 4,800 עובדים, מהם 2,900 בישראל וכ-1,900 באירופה, עלית מחזיקה 18 מפעלים, מהם 9 בישראל ו- 9 מחוץ לישראל.
מותגי עלית בישראל ומחוץ לישראל הם בעלי מוניטין רב, עלית מנהלת ומפתחת את עסקיה במטרה להציע לציבור הצרכנים בישראל מגוון רחב של מוצרים ברמת איכות גבוהה, ומחוץ לישראל מוצרי קפה איכותי ממותג.
בישראל מהווים מרבית ממוצריה המרכזיים של עלית למעלה מ- 50% מנתח השוק בתחומם. עלית מוכרת את מוצריה באמצעות מערך המכירות וההפצה שלה, המגיע ל- 11,000 נקודות מכירה הכולל סניפי רשתות שיווק, סופרמרקטים פרטיים, מכולות קיוסקים בתי מלון מסעדות ומקומות עבודה.
מחוץ לישראל פועלת עלית בשווקים המתעוררים של אירופה וברזיל. בנוסף החברה מייצרת, מוכרת ומפיצה מוצרים, במותג הפרטי לרשתות מזון במערב אירופה. עלית דוגלת במעורבות פעולה בחיי הקהילה בין היתר באמצעות טיפוח וקידום תחומי התרבות והספורט בישראל.
אנו בחרנו לבצע את עבודת המחקר על מוצר קיים בשוק,הקפה הנמס של עלית.
מטרת המחקר היא הגדלת נתח השוק של קפה נמס עלית , ע"י בדיקה מהם הקריטריונים המשפיעים על אנשים בשתיית קפה נמס.
אנו,צרכניות של קפה נמס עלית,נחשפות לטרנדים החדשים של סוגי קפה משובחים יותר אך עדיין חוזרות לצרוך את אותו קפה ישן ואהוב.
ניתן להבחין בירידה בצריכת קפה נמס עלית ע"י הצרכנים- תופעה המסקרנת אותנו וברצוננו לדעת את סיבותיה ולבדוק כיצד ניתן לשמר בקרב הצרכן את הטעם הישן והאהוב של קפה נמס עלית.
עלינו לבצע מחקר בנוגע לשוק הקפה הנמס,הכרת המתחרים,יתרונותיהם וחסרונותיהם, בדיקה מהם הצרכים והרצונות של שוק המטרה ובהתאם לכך לשפר את קפה נמס עלית כך שיספק את רוב הדרישות ויענה עליהן.
מטרתנו העיקרית היא בסופו של דבר למקסם את רווחי עלית . תוכן עיניינים תוכן עיניינים.. 2
תעודת זהות של המוצר. 5
תיאור שוק המוצר. 6
מודל בוסטון 7
כוכב. 7
מודל ג'נרל אלקטריק. 8
ניתוח סביבת השוק של החברה. 9
סביבת מאקרו 9
סביבת מיקרו 10 "אסם". 10 "נסטלה"- nestle+ café = Nescafe. 11
ספקים קטנים.. 11
יתרונות וחסרונות של "עלית". 12
תאור הצרכנים.. 13
תפקיד הצרכן- 13
זיהוי תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן- 13
גורמים תרבותיים: 13
גורמים חברתיים. 13
גורמים אישיים. 13
גורמים פסיכולוגיים. 13
המחקר. 15
מטרת המחקר. 15
שאלון 15
מטרת השאלות. 17
תוצאות. 18
ניתוח תוצאות. 22
סיכום ומסקנות. 23
תמהיל שיווק. 24
מיקום P.1  (PLACE ) 24
קידום מכירות P.2 ( PROMOTION) 24
מוצר P.3  ( PRODUCT) 24
מחיר P.4
(( PRICE.
5 ביבילוגרפייה. 26
העבודה בפונט אריאל 13