עבודה סמינריונית תיאורטית בהנחיתו של פרופסור שלמה גיורא שהם. מתארת את התפתחותו של ואן גוך מדוע ולמה לא קיבל הכרה מהממסד ומה הסיבה לכך שקיבל הכרה רק לאחר מותו. ניתוח חייו, אישיותו, טירופו, יצירותיו ועוד כוללת 26 עמודים.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8074
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

ואן גוך היה קורבן של התקופה בה הוא חי. לואן גוך לא היו חיים קלים כלל וכלל ולפי כך פיתח הפרעת אישיות סכיזואידית. אמנם עברו מאות בשנים ולא הייתה לי לצערי האפשרות לראיון אותו. אולם, על פי ה DSM התברר כי היה סכיזואיד, ויתכן כי דווקא בשל הפרעה זו הצליח להביא זרם חדש באומנות.
את ואן גוך קשה לשפוט. אולם, למרות זאת ניסיתי להראות בעבודה זו כי הינו מתאים לכמה תיאוריות אותם כתבו גדולים ממני. בחרתי שלוש תיאוריות אשר ניתן היה לנתח אותו לפי הן, תיאורית אישיות, תיאורית התיוג ותיאוריה ביולוגית אשר מראה כי המוח של האומנים בנוי בצורה שונה מזו של רובנו.
ניתן להבין כי התפתחות האישיות מושפעת תמיד מהיחסים עם הגורם המטפל כשהאדם בראשית חייו. תמיד טענו כי יש לספק את הצרכים לתינוק, היה מוזר ללמוד כי האישיות מתחילה להתפתח כבר בעת הלידה, מאידך היה מעניין ללמוד כי כוח היצירה הינו דבר גנטי, בעוד יש הוכחות אמפיריות לכך שהמוח של היוצר בנוי בצורה שונה ממוח של אדם "מן השורה".
פיקאסו אמר פעם :"מנגינות טובות ניתן לנגן על כינור זקן…" האמנם ? הרי רוב היוצרים הגאונים יצרו בדמי חייהם ואף לא הצליחו להגיע לגבורה היות ולא אחת התאבדו בסביבות גיל ה-40.
תוכן העיניינים מבוא .
1
פרק א' וינסנט ואן-גוך ביוגרפיה -… 2
פרק ב' תהליך היצירה -..
5
פרק ג' האימפרסיוניזם -.
9
פרק ד' ואן-גוך כעוף מוזר .
11
פרק ה' העומדים מחוץ ומנגד לכלל -14
פרק ו' התזה בעבודה -… 17
פרק ז' תיאורית האישיות של שוהם .. 18
פרק ח' היצירה כפי שהיא מתבטאת בתיאוריה ביולוגית … 21
פרק ט' תיאורית התיוג –
22
סיכום

5 ביבליוגרפיה –
26
העבודה בפונט 13