פיננסים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2063
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

מבוא
החשבונאות הינה פעילות של שירות למתן מידע שימושי אודות היחידות הכלכליות למקבלי החלטות בתוכן ומחוצה להן. לשם כך, על החשבונאות לזהות ולנתח, למדוד ולרשום בצורה אפקטיבית את הפעילויות של היחידות הכלכליות, ולדווח על כך באופן מועיל למשתמשים המעוניינים במידע זה. (אהרוני,
1 999).
תפקידה של המערכת החשבונאית הניהולית, הוא לספק מידע לצורך קבלת החלטות ניהוליות שונות. לא מדובר בגורמים הנמצאים מחוץ לעסק ותלויים במידע שהעסק מספק, אלא במקבלי החלטות בתוך העסק שיכולים לבנות את מערכת המידע כרצונם ולדלות ממנה את הנתונים שהם מעוניינים בהם.(לבנת יהושוע,
1 992).
בעבודה זו ניתחנו את המצב הפיננסי של חברת Turnerwood, על פי דו"ח מאזן של החברה, ע"פ דוחות רווח והפסד וניתוח תפעולי. מתוך הניתוח, עולה כי היחס השוטף של החברה (רכוש מול התחייבויות), הולך ויורד בין השנים ונראה שהעסק הולך ונחלש.
חסרים לנו נתונים נוספים כמו: התנהגות השוק, מחקרי שיווק ועוד על מנת שנוכל לקבל מסקנות נוספות כיצד ניתן להגדיל את רווחיות החברה.
לאור חוסר במידע ובנתונים, וע"פ השערות שהתבססו מהחומר הנלמד בכתה ומסקירה ספרותית נוספת, הצגנו ניתוחים אשר מצביעים על אוסף של בעיות הקשורות ברובן לאיכות ומקצועיות הניהול והבעלים. הניתוח הפיננסי בוצע בשלושה   מישורים:
א.      ניתוח אנכי ב.       ניתוח אופקי  ג.       יחסים פיננסים עיקר הדוח סוקר את הפער בין הצהרות מנהלי החברה לבין המציאות כפי שהיא משתקפת מן הדוחות.  לדבריו  של רוג'ר, מנכ"ל החברה, משתמע כי החברה החדשה במצב פיננסי יציב. ניתוח שלושת המאזנים האחרונים של החברה וכן דו"ח רווח והפסד , מראה כי המצב הנוכחי שונה מהצהרתו, או שהמילה "יציב" מתייחסת לרווחיות החברה בלבד וגם זה עומד בספק בקשר לעתיד.
תוכן העניינים
תוכן העניינים  2
מבוא  3
ניתוח מאזן 4
ניתוח נכסים: 5
סעיף הנכסים הקבועים  5
סעיף המלאי 5
סעיף לקוחות  5
ניתוח התחייבויות: 5
סעיף הספקים  5
סעיף המיסים  5
סעיף דיבידנד  5
הון עצמי 6
דו"ח רווח והפסד  6
ניתוח דוח רווח הפסד: 6
מכירות                                 6
עלות המכר                           6
יחסים פיננסים: 7
יחסי נזילות                          7
יחסי רווחיות                        8
יחסי יעילות תפעולית             8
תשואה להשקעה                   9
תשואה למניה                       9
תשואה להשקעה לפני מס       9
תשלום ריבית על הלוואה     9
מיקסום הון בעלי-מניות   10 מסקנות: 11
ביבליוגרפיה: 12