פרוייקט בדיקות תוכנה למערכת ניהול מחסן (93 עמודים)

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 12810

תקציר העבודה

STPתבנית מסמך שם המסמך V.1
גרסה
3 0/03/08
תאריך גרסה חתימה תפקיד תאריך שם רקע
הלקוח היינו חברה המספקת ציוד לעבודות יד שיפוצים ובניה.
בעל החברה החליט כי המחסן בניהולו אינו עומד בקריטריונים העומדים בשוק כיום, כאשר נכון להיום,מערכת המחסן מנהלת מאגר פריטים בלבד.
עקב גידול במכירות, בפריטים, בלקוחות, ובהזמנות, הביאו את הלקוח בצורך לשינוי על מנת שהחברה תמשיך לשגשג. השינוי הן בדרכי ניהול מחסן והן במערכת המנהלת אותה.
מפגישה שנקבעה עם הלקוח ב- 11/11/2007 הוצגו דרישותיו למערכת החדשה עפ"י התקציב, ולוח הזמנים.
החל מהפגישה הראשונה נערכו פגישות שבועיות בינינו לבין הלקוח אשר במהלכם הסקנו את מסקנותינו לגביי ציפיות הלקוח ודרישותיו כלפי המערכת. לפגישות אלו צורפו המתכנתים, הבודקים, מנהל פיתוח, מנהל הפרויקט, ומנהל ה-QA, כל זה על מנת שנבין את דרישות הלקוח וכמו כן על מנת להציע הצעות לשיפור המערכת.
במהלך פגישות אלו הוחלט להתמקד ב-3 פעילויות עיקריות:
ניהול לקוחות קבועים ניהול הזמנות קבועות ממשק מול ש.ב.א (שירותי בנק אוטומטיים) ומול הספקים.
הסיבה להתמקדות ב-3 פעילויות אלו היא פשוטה ביותר, עיקר ההזמנות שמבוצעות למלאי הן מיועדות ללקוחות הקבועים של החברה, לכן פעילויות אלו הן בראש ובראשונה החשובות ביותר.
בהקשר לממשקים, החברה נעזרת בספקים לייבוא המלאי ובשירות חברת ש.ב.א בע"מ – סליקת אשראי. (ש.ב.א הינה חברה המהווה צומת התקשורת בין חברות האשראי ובין מערכת אשראי שמותקן בבתי עסק בארץ ומערכות תשלומים לצורך הפעלה וכיבוד כרטיסי אשראי שמונפקים בארץ ובחו"ל.
תפעול התקשורת היומיומית בין המכשירים בנקודות המכירה ובין חברות האשראי לצורך אישורי עסקות בקשר ישיר והעברת תנועות מרוכזת מדי יום) פעולה מול ממשקים אילו הינה פעולה שמתבצעת מחוץ למערכת. לכן חשוב שהמערכת תהיה תקינה גם כלפי חוץ כמו שכלפי פנים.
בתאריך 10/01/2008 הוצג בפני הלקוח מסמך ה-STP שהוא מסמך המתאר את תוכנית הבדיקות למערכת תוכנה.
בתאריך 02/04/2008 הוצג בפני הלקוח השלב הראשוני של המערכת שכלל בדיקות שנעשו על שלושת הפעולות העיקריות.
תוכן עניינים
עמוד רקע .1
1 .
כללי –..4
1 .1
מטרת המסמך –.4
1 .2
תיאור כללי של המערכת –…4
1 .3
מסמכים ישימים –4
2 .
אסטרטגיה לבדיקות -5
2 .1
סוגי בדיקות 5
2 .2
שיטת העבודה :
-…5
5 GUI      2.2.1 האסטרטגיה לבדיקות          2.2.2 האסטרטגיה לבדיקות פונקציונאליות …5
2.2.3 אסטרטגיית בדיקות תהליכיות — ..6
) .6BATCH      2.2.4 אסטרטגיית בדיקות אצווה(       2.2.5 בדיקת שאילתות 6
2.2.6 אסטרטגיית בדיקות ממשקים –…6
2 .3 לוח זמנים מתוכנן .. -6
3 .
תחזוקה כללית -.
-..7
3 .1
קריטריונים לקבלת המערכת לבדיקות –.7
3 .2
קריטריונים לאישור המערכת לשלב הבא -…7
4 .
עץ הנושאים …8

4 .1 בדיקת תפריט המערכת –8          4.2 הרשאות 8
4.3 הזמנות רגילות -8
4.4 ביטול המזנה רגילה 8
4.5 קבלת תשלומים -8
4.6 ניהול לקוחות קבועים –..8
4.7 ניהול משלוחים -8
4.8 חשבונות ואספקה .8
4.9 טיפול בטבלאות המערכת -9
4.10 שאילתת פריטים 9
4.11 שאילתת אספקה למחסן -9        4.12 שאילתת לקוחות קבועים -9
4.13 שאילתת חשבות 9
5. מיפוי ממשקים –..10      5.1 ממשקים חיצוניים .10          5.2
ממשקים פנימיים ..10
6 . מיפוי קבצים / הסבות ..10 נתונים לבדיקות –11  .7
8 . דרישות לביצוע הבדיקות –..11
9.
טבלת כיסוי 12
1 0.
רשימת דוחות –13
1 1.
מאגר נתונים –.14

1 1.1 טבלת פריטים במחסן -..14
11.2 טבלת חשבוניות 15
11.3 טבלת הזמנות שבוצעו -.16
11.4 טבלת פרטי הזמנות קבועות –…17
11.5 טבלת קבלות …17
11.6 טבלת לקוחות קבועים -.18
11.7 טבלת הנחות …19
11.8 טבלת חשבות ..19
11.9 טבלת הזמנות למלאי -. 19
11.10 טבלת מחירי משלוח -…20    11.11 טבלת מחירי הנחות –20    11.12 טבלת מספרי הזמנות+קבלות אחרונות –.. 20
1 2.
תרשים זרימה –21

1 2.1 מבט כללי -.22
12.2 ניהול ללקוחות רגילים והזמנות רגילות 23
12.3
ניהול לקוחות קבועים וביצוע הזמנות קבועות–.
-…24-
5
1 3.
מטריצות .26-27
1 4.
מסכים -28-40
1 5.
בדיקות במערכת ה- QUALITY CENTER 41-91

 

העבודה כוללת קובץ וורד בלבד