עבודה בשיווק- מותג קוקה קולה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3210
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תקציר מנהלים שוק המשקאות הקלים בישראל מוערך בשנת 2006 בכ-2.5 מיליארד שקלים (במונחי מכירה ללקוח סופי). שוק זה מתאפיין במגוון של מוצרים אשר אותם ניתן לחלק ל- 4
קטגוריות מוצר עיקריות: משקאות מוגזים, מים  מינרלים,מיצים טבעיים (סחוטים) ,  מיצים (שאינם סחוטים) ונקטרים. חברה המרכזית לייצור משקאות קלים, שהוקמה ב-1968 ע"י אברהם פיינברג, מונה כיום כ- 2,600 עובדים המחולקים לאגפים וחטיבות: יצור(מפעל), מערכות מידע ותקשוב, מכירות, שיווק, תחבורה, רכש, כספים, הנדסה, משאבי אנוש, ביטחון. החברה עוסקת ביצור, שיווק, מכירה והפצת משקאות תחת זיכיון של "The Coca-Cola Company" החברה ידועה במותגים: קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה, ספרייט, פאנטה, נסטי, קינלי וסודה.
כיום הינה חברה המובילה בשוק המשקאות המוגזים בארץ וככזאת שמה דגש על מובילות באמצעות מפגשים של חווית שירות, הנאה ותועלת.
המותג המוביל של החברה הוא הקולה "השחורה" – הקוקה קולה. מותג שהומצא בשנת 1886 ע"י רוקח פמברטו ומוכר בעיקר בגלל טעמו היחודי שמורכב מנוסחת X-7 המכילה תמצית של צמחים ועלים ומתכונו המדוייק נשמר בסוד ובגלל הערכים אשר ה וא משדר: רעננות, חדשנות, הנאה, חברות, מובילות וצעירות.
השיווק של החברה  פונה לפלח שוק רחב ומגוון תוך מתן דגש על שוק הצעירים. הצרכנים של המותג הינם צרכנים קבועים, נאמנים, הנבדלים זה מזה בגיל, מעמד, מצב חברתי ועוד. החברה מבדלת את עצמה מהמתחרות שלה ע"י סמל, שירות, תדמית, אירועים, מוצר ועוד, כמו כן על אף מחירה הגבוה הינה ממוצבת כהי גבוה בתודעת הצרכנים אל מול מתחריה.
בכל הנושאים הללו תעסוק עבודה זו ולסיום ננתח את תמהיל השיווק של החברה לפי מודל ה P4. תוכן עיניינים:

1 .        תקציר מנהלים —
2
2 .        תוכן עניינים
3
3 .        מבוא

4
4 .      זיהוי השוק, החברה והמותג –
5-8
4 .א. תיאור החברה -.
6
4 .ב. תיאור מותג —
7
4 .ג.
תיאור השוק -..7-8
5.        פילוח שוק 9-10
6 .        מאפייני התנהגות צרכנים -..11-12
7.        בידול ומיצוב –13-14
7.א. בידול ..
13
7.ב. מיצוב ..
14
8 .        תמהיל שיווק —
15-16
9.        סיכום -..
 17
1 0.    ביבליוגרפיה –…  18
1 1.    נספחים –  19