! - השוואה בין שיווק (צורך, רצון, תועלות, ביקוש) של רעיון חברתי (אל-סם) לבין שיווק של מוצר צריכה (מחשב נייד של HP) והצעת אסטרטגיית שיווק לפי ארבע תורות השיווק

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1060
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מוצרים מושגים "אל-סם" מחשב נישא HP צורך קבוצות עיקריות אשר להן צורך במוצר:
1.       צעירים שנפגעו משימוש בסמים ו…
2.       נוער בסיכון גבוה (נוער הנמצא בפנימיות, ילדים בהם אחד או שני ההורים משתמשים בסמים, נוער…
3.        הדרכה להורים שילדיהם משתמשים בסמים…
4.       מורים,יועצים,מדריכים, קציני מבחן ופסיכולוגים…
קבוצות עיקריות אשר להן צורך במוצר:
1.       משתמשים ביתיים …
2.       עסקים/מוסדיים …
רצון בקבוצה 1 הרצון יגיע בעיקר ע"י הבטחת חיסיון ועלות נמוכה. ..
לקבוצה 2 קשה מאוד לייצר רצון מכיוון ש…
קבוצה 3 – עצמת הרצון הגבוהה ביותר, בד"כ הורים ש…
קבוצה 4 – עצמת רצון גבוהה, קבוצה מקצועית אשר יודע ומכירה את הנושא והמוצרים ה …
1.       לקבוצה הראשונה (משתמשים ביתיים) צריך לבנות את הרצון ע"י …
2.       לקבוצה השנייה (עסקיים/מוסדיים) יש צורך לבנות את המותג ברמה המקצועית יותר ע"י …
תועלות
1 .       תועלת צורה – במקרה זה "הצורה" לא צריכה להיות אסטטית אלא…
2 .       תועלת המקום – נדרשת זמינות גבוהה בכל מקום שיהיה נוח לצרכן (טלפון/אינטרנט/סניפים) המקום צריך …
3.       תועלת הזמן – בדומה לתועלת המקום, צריכה להיות זמינות גבוהה מאוד, כדי …
4.       תועלת מידע…
a.       לקבוצה הראשונה (משתמשים) – …
b.      קבוצה שנייה (נוער בסיכון) – …
c.       קבוצה שלישית (הורים) –  …
d.      קבוצה רביעית (אנשי מקצוע) – …
5.       תועלת בעלות – …

1 .       תועלת צורה – עיצוב נכון ואופנתי יכול להיות בעל
2 .       תועלת המקום – צריך להיות כמה שיותר נפוץ בחנויות מחשבים איכותיות וב…
3.       תועלת הזמן – צריך להיות כמה שיותר נפוץ בחנויות מחשבים ובאינטרנט שם יש יתרון לתועלת הזמן.
4.       תועלת מידע – …
5.       חשוב מאוד לפרסם את מפרט המוצר כמו גם את…
6.       תועלת בעלות – …
תועלות הצורה, המקום והבעלות הן בחשיבות …
אחריהן באות תועלות המידע והזמן שחשיבותן במוצר זה …
ביקוש הביקוש למוצר מתחלק לשניים:
בקבוצות 1,2 – …
ביקוש מלא- במקרה של קבוצות 3,4 בהן יש צורך…
היתרון של אל-סם הוא… המוצר מכיוון שהוא בעלות סמלית בלבד וללא…
בקבוצות 3,4 – ביקוש מלא – שוב, אם יש … מכיוון שהעלות היא סמלית בלבד. ביקוש מלא- …
הצפייה מהיצרן גבוהה ולכן הוא צריך להיזהר לא לטעות, דבר שעלול לגרום …
עקרון הביקוש הוא בעל … מכיוון שאם HP לא תעמוד בביקוש, הצרכן … דומים אחרים (למשל…) מהות השיווק מהות השיווק של אל-סם מתחלקת לשניים:
קבוצות…
התייחסות לארבע תורות השיווק:
מוצר: מחיר: מקום: מסחור: קבוצה 4 – מהות השיווק של מחשב נישא HP:
יש צורך במחקר של האוכלוסיות בעלות…
במוצר זה יש הבדל גדול בין…
התייחסות לארבע תורות השיווק:
מוצר: מחיר: מקום: מסחור: