מוסר ופרסום לילדים

תקציר העבודה

יותר ויותר מדינות משתתפות בדיון על הפן המוסרי של שיווק ופרסום לילדים ועל גבולות השיווק והפרסום של מוצרים המופנים לילדים.
השפעת הפרסום על התנהגותם של ילדים תופסת מקום נכבד בדיון הציבורי והפוליטי מכמה סיבות. ראשית, הפרסום נמצא בכל מקום; קשה להתעלם ממנו וקשה שלא להגיב אליו בחיוב או בשלילה. המפרסמים ערים לכוח הקניה של הילדים המתבטא גם בקניות הישירות וגם ביכולתם להשפיע על הוריהם, והם מקצים סכומי כסף גדולים לפרסום המיועד לילדים. פרסומות לילדים עושות ניצול ציני של ילדים בגילאים שונים שטרם התפתחו לגמרי קוגניטיבית ורגשית. ילדים מהווים "שלל קל" לתעשיית הפרסום בגלל תמימותם וחוסר ניסיון חיים. עם נוסיף לכך שלילדים היום יש כוח קניה גבוה מאוד הם הופכים למטרת הפרסום החשובה ביותר.
המפרסמים מנצלים את היכולת של הילד להשפיע על הכוונות הרכשה של הוריו. יש כאן ניסיון להשפיע על ההורים באמצעות הילדים, שזה שימוש באדם כאמצעי ולא כמטרה.
הנושא הנחקר בעבודה זו הוא: "מוסר ופרסום לילדים" לנושא זה יש חשיבות רבה בעיניי. הן כסטודנטית המתעניינת בתחום של מוסר ועסקים, והן בתור אמא לילדים, שכמו רוב הילדים בעולם המודרני חשופים לערוצי מדיה, שמשדרים מסרים שיווקיים בלי הרף. השערות המחקר הן:
פרסום לילדים גורם להרגלי אכילה לא בריאים בקרב ילדים מפרסמים מנצלים את היכולת של הילד להשפיע על כוונות הרכישה של הוריו מפרסמים מנצלים את התמימות של הילד להשגת המטרות הכלכליות שלהם לריסון הממשלתי יש חשיבות רבה בצימצום ההשפעות הלא רצויות של הפרסומות לילדים   העבודה מתבססת בעיקר על סקירה ספרותית של מחקרים אקדמיים שנעשו בשנים האחרונות בארה"ב, באנגליה, באוסטרליה ובישראל.
מחקרים אלה מאפשרים להבין מה הוא הניסיון  העולמי בכל מה שקשור להשפעות פרסום על ילדים, מה הן הגבולות בין פרסום מוסרי לבין פרסום ללא מוסר ומה נעשה בעולם על מנת לפקח על ההתנהגות הלא אתית של מפרסמים בכל מה שנוגע בפרסום לילדים.