ניהול אינטגרטיבי,ניתוח ההיבטים ניהוליים ואינגרטיבים של ארגון יבמ , ניתוח ארוע בארגון סרצ'אלון ובתאגיד OPEC והצגת נושא למחקר שווקי. עבודה מעולה ציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 10938
מספר מקורות 42

תקציר העבודה

תקציר מנהלים על מנת שארגון  יהיהי פרודוקטיבי עליו להיות  יעיל  ואפקטיבי  ועל כן הוא חייב לקיים אינטראקציות שכוללת את התנהגות הארגונית על כל היבטיו  עם תתי המערכות האחרות בארגון  כגון  פיננסים, כללכלה, מערכות המידע וזאת בכדי להגיע לביצועים אפקטיביים ולשם לשם השגת מטרה משותפת של הארגון אשר יתרום לו להתיעל ולצמוח ולהשיג את יעדיו. עבודה זו העוסקת בניהול אינטגרטיבי מכילה שלושה חלקים:
החלק הראשון כולל ניתוח של ההיבטים ה"התנהגותיים" , השיווקים והתפעוליים של חברת יבמ  בחטיבת השירותים כולל האספקטים האינטגרטיביים.הניתוח יעשה באופן ביקורתי ויחקור  את ההתנהגות האנשים חברת יבמ  בחטיבת השירותים בארגון, כיצד הם משפיעים ומושפעים מהארגון, התרבות הניהולי,מבנה ארגוני מערכות ההנעה בארגון, תמהיל השיווק ואף נושא התפעול שיבחן את מרכבי השירות בחברה כולל האספקטים האינטגרטייבים של תחומים אלו.מניתוח ההיבטים האינטגרטיבים  של חברת יבמ , ניתן לראות שלתרבות הארגונית ישנה חשיבות מכרעת בחברה בהשוואה לשאר ההיבטים, וניתן לראות כי מתקיימת סינרגיה טובה בין הההיבטים  ה"התנהגותיים" , השיווקים והתפעוליים של הארגון. כמו כן עולה כי עיקר הפעילות בחברה  מתבססת על חזון ותרבות יבמ ,אשר  מהווה חלק בלתי נפרד  של הארגון,ניתן להסתכל  בחיוב על ההיבטים השונים  המתבצעים כיום ביבמ אך עם זאת ישנם מספר היבטים  הלוקים בחסר ודורשים שיפור.
החלק השני של העבודה  מתמקד בנושא ניתוח פיננסי של ארגון והסקת מסקנות מדוחות פיננסים. מבחינה פיננסית בוצע ניתוח יחסים פיננסים לצורך בדיקה האם  החברה הנחקרת נמצאת במעמד פיננסי יציב.כמו כן דנו בתקפות השימוש בנתונים חשבונאיים ועד כמה הם יעילים בכדי לקבל מהם תמונה נכונה של המצב הפיננסיבחברה.החלק השני גם מתמקד  בניהול מערכות מידע  והשלכותיהן על הארגון הנחקר וכולל הגדרה וניתוח של מערכת מידע ניהולית כפי שהוא בא לידי ביטוי בארגון הנחקר ואף דן בנושא של הטמעת מערכת מידע ניהולית ועד כמה היא יכולה להביא לשיפור ויעילות החברה ואף לתרום לצמיחה  ואכן זה בא לידי ביטוי  תוך התייחסות ל"נקודת חוזק" של החברה שבה קיים מחלקת רכש מקצועי ומנוסה  וגם ב"נקודת חולשה הקיימת לגבי העובדה שאין כל מידע על הביצועים של מחלקת שירות לקוחות.מערכת מידע מתאימה אשר מוטמעת בצורה יעילה, עשויה להעניק ו/או למנף יתרון תחרותי המנצל את יכולות הארגון במשאבים להשגת שיפורים משמעותיים בביצועים, ולנטרל חסרונות תחרותיים לעומת ארגונים מתחרים (נוימן, 1998).
החלק השלישי של העבודה  דן ביישום האלמנטים הבסיסיים של עסקים וניהול נושאים מורכבים.
הוא עוסק בתחום הכלכלה והסטטיסטיקה,אשר גם הם מהווים חלקבלתי נפרד מהמערכות שצריכים לעבוד בצורה אינטגרטיבית בארגון לצורך השגת מטרותיו.
חלק זה מחולק לשני חלקים: כלכלה – ניתוח אירוע תאגיד Opec שבודק  את השפעת ההכרזה של תאגיד Opec ,ההכרזה על הכוונה להגדיל את תפוקת הנפט פעלה בצורה הפוכה מהצפוי וגרמה לעלייה במחיר הנפט. מצב השוק ללא השפעתם של משקיעים פיננסיים והגורמים שמשפיעים על מחיר הנפט,עתיד שוק המניות ושוק ומידת השיכלול של שוק הנפט.
בסיום החלק השלישי הוצע מחקר שיווקי שבא לבדוק את הקשר בין איכות השירות ביבמ לנאמנות הלקוח ליבמ. תוכן העניינים תקציר מנהלים.. 1
תוכן העניינים.. 2
מבוא. 4
חלק א'-תאור הארגון 5
תרבות ארגונית.. 7
מבנה ארגוני. 9
מערכות ההנעה בארגון 11
תמהיל השיווק.. 13
תפעול- מרכיב השירות בארגון 15
ניתוח ההיבטים האינטגרטיבים, מסקנות והמלצות.. 17
הקשר המתקיים בין תרבות ארגונית  ומרכיב השירות בארגון (תפעול) 17
הקשר המתקיים בין תרבות ארגונית  ומערכות ההנעה בארגון 17
הקשר המתקיים בין המבנה הארגוני לתרבות ארגונית  ובין המבנה הארגוני למערכות ההנעה בארגון 18
סיכום חלק א. 20 חלק ב' 22
פיננסיים.. 22
1 א'-ניתוח יחסים פיננסיים והערכת תקפותה של ההצהרהכי החברה  "מעמד פיננסי יציב"  22
1 ב'- תקפות השימוש בנתונים חשבונאיים, כדי לקבל תמונה נכונה של המצב הפיננסי של החברה. 24
מערכות מידע.
5
2 א'-מערכת מידע ניהולית..
5
2 ב'-המשמעויות של מערכת מידע ניהולית.. 27
נקודת חוזק:מחלקת רכש מנוסה ומקצועית,המחלקה היתה קיימת לפני שהחברה נרכשה   27
נקודת חולשה:אין כל מידע על הביצועים של מחלקת שירות לקוחות. 28
חלק ג' 30
1 .1. השפעת ההכרזה של תאגיד Opec על הביקוש וההיצע לנפט.. 30
1 .2. מצב שוק הנפט ללא השפעתם של המשקיעים הפיננסיים.. 31
1 .3. עתיד המצב בשוק המניות ושוק הנפט.. 31
1 .4. באיזה מידה שוק הנפט הוא שוק משוכלל?. 32
2 . סטטיסטיקה.. 33
ביבליוגרפיה.. 35
נספחים.. 38
דוחות כספיים.. 38
מאזן לשנת 2003. 38
מאזן לשנת 2004. 38
מאזן לשנת 2005. 38
דוח רווח והפסד 39
דוח יחסים פיננסיים.. 40 דוח טבלת סיכום.. 43