זכויות קיבוציות וזכויות במשפט הפרטי ( דיני - עבודה )

תקציר העבודה

1 2/06/06
דיני עבודה – היום נסיים את הנושא של סיום יחסי עבודה. לאחר מכן נעבור על החומר של הבחינה, מה צריך לבחינה וכד'.
הזכויות בעבודה מתחלקות לשני סוגים:
א. זכויות קיבוציות – עליהן עשינו את העבודה. ב. זכויות במשפט הפרטי מה ההבדל בין השניים? הזכויות במשפט הפרטי שייכות לכולם, כל עובד בישראל זכאי לקבל את מטריית הזכויות של המשפט הפרטי. רוב האנשים עובדים ומשפט העבודה חל על כולם. על מי חל משפט העבודה הקיבוצי? עובדים מאורגנים ועובדים שהמעסיק שלהם חתם על הסכם קיבוצי בין בעצמו ובין על ידי כך שהוא חבר בארגון מעבידים שחתם על הסכם קיבוצי, כמו איגוד התעשיינים. כמה כאלה יש? מחקר שנעשה על ידי איציק ספורטה דיבר על 30 אחוז עובדים שחוסים תחת הסכמים קיבוציים.
היום אנו מדברים על כך ש- 30 אחוז מהעובדים חוסים תחת הסכמים קיבוציים והשאר זה אנשים ששייכים למשפט העבודה הפרטי .
הנשיא אדלר תמיד מזכיר את הנתון הזה שלא נותר ל- 70 אחוז האלו שום מקום אחר לפנות אליו חוץ מבית הדין. זה נתון מעניין. עוד חלוקה בתוך הזכויות של העובדים זה זכויות שמגיעות לעובדים במהלך העבודה וזכויות שמגיעות לעובדים עם סיום העבודה.
במהלך העבודה, אנו מדברים על זכויות שוטפות כמו שכר מינימום, תשלום בזמן, לשלם במזומן, קבלת תשלום על שעות נוספות, דמי מחלה, חופשה שנתית שעובד לוקח לקבל את החופשה בתשלום, נסיעות וגם הפרשות לפנסיה. שימו לב שחלק מהמקורות הנורמטיבים כאן הם מאוד חשובים. עד לחופשה שנתית זה בחקיקה, דמי הבאה ונסיעות זה מכורח צו הרחבה. הפרשות לפנסיה וקופות גמל מקבל מי שהוא תחת הסכם קיבוצי וההסכם הקיבוצי מבטיח לו ובתקופה האחרונה היתה הרחבה או מי שהמעביד שלו הבטיח לו חוזית. –
לא כולל ביבליוגרפיה