חיבור תמהיל תקשורת שיווקית לחברת " toys r us "למוצר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7566

תקציר העבודה

 1)ׂ תקציר מנהלים:
טויס אר אס הינה קמעונאית הצעצועים הגדולה בעולם המייצרת ומוכרת מגוון רחב של צעצועים . לאחרונה החברה פיתחה מוצר חדש :" צלחת מעופפת עם שלט רחוק" מוצר שנתקבל בהיסטריה בארה"ב והחברה מבקשת להחדיר אותו לארץ ולמכרו ברשת החנויות שלה הנשלטת בידי קבוצת "קשת – היפרטוי בע"מ"  לצורך הקמפיין נשכרו חברי הקבוצה לייעץ לה על החדרת המוצר לשוק והתבקשה להיות מופקדת על ניהול התקשורת השיווקית שלה . הקבוצה גילתה בעבודה שעשתה רבות על שוק הצעצועים בכלל ועל פוטנציאל המוצר בפרט ותמנה כעת את מסקנותיה בפניכם ובפני חברת טויס אר אס העולמית: הקבוצה גילתה שישנה מגמה בארץ של קניית משחקים איכותיים אך זולים , בבואה לבחון את המוצר לפי התמהיל שלו הוחלט שהמחיר המתאים למוצר יעמוד על 99 שקלים , מחיר סביר יחסית למוצרים בעלי איכות דומה וזול משמעותית לעומת משחקי מחשב , הקבוצה גילתה גם כן כי שוק הצעצועים נמצא בתרדמת והחלה לגבש מסע פרסום יחסית מסיבי לשוק אשר ילווה את החדרת המוצר וינסה למצב את החברה גבוה ולגרום לקנייה נוספת של מוצרי החברה ויעורר את השוק. לפני השקת הקמפיין הקבוצה ערכה סקר שוק ומצאה כי יש למוצר ביקוש והחליטה כי קהל היעד העיקרי שלה יהיה ילדים מגיל 7-18 ובמידה עקיפה גם הוריהם שכן הם מאופיינים ברכישה . הקבוצה ניסתה לגלות את התכונות החשובות לקהל היעד שלה ואשר יגרמו לו לרכוש את המוצר וגילתה כי לעיצוב המוצר ולתדמית שלו בפני חבריהם יש משקל רב באהדת הילדים את המוצר, הקבוצה סיכמה את מסקנותיה מסקר השוק שערכה וגילתה שאם הילדים יאהבו את תכונות המוצר וימצאו אותם לנכונות עבורם הם ישכנעו את הוריהם לרכוש את המוצר , כאשר רוב ההורים בעלי נטייה להיכנע לילדיהם. החברה ציינה כי מטרתה הראשונית היא מכירת 10,000 יחידות מוצר בשנה הראשונה . לאור הממצאים הוחלט לצאת לקמפיין שיווקי נרחב  שחושב ב -200,000   ₪ בלבד, אשר יועלה בעזרת מגוון מרכיבי התקשורת השיווקית : בתחילה הקמפיין יועלה בטלוויזיה , ילווה בשלטי חוצות ובפרסומות באינטרנט , תוך ליווי של קד"ם מסיבי אשר שיאו באירוע ענק של אליפות ישראל לצלחות מעופפות בחוף ימה של הרצליה, יחסי ציבור למוצר ולחברה ומכירה אישית .כמו כן החברה תנסה לעורר לקוחות פוטנציאליים למוצר ע"י גירוי בנקודות המכירה , ובקניונים (שם יימכר המוצר כאשר הוא לא בתוך החנות – פירוט מלא בהמשך העבודה), יחסי ציבור (במיוחד ע"י תרומות לילדים והעצמת מוניטין הפירמה).
כדי למשוך תשומת לב בפרסום למוצר החדש, נשתמש במוטו הבא, "הצלחת המופלאה לכל ילד מגניב".
אנו מציעים לכם לגשת ולבחון את עבודת הקבוצה במהלך העבודה …
קריאה נעימה   תוכן עניינים :   
1 . תקציר מנהלים
2
2 . מבוא          ..
4
3 . רקע שיווקי …
5
4 . מטרות השיווק והאסטרטגיה השיווקית –.  5
5. ניתוח ע"פ מודל SWOT  –…  7
6 .
התקשורת השיווקית – אסטרטגיה , חלוקת התקציב —  9
7.  פרסום     -10         * מטרות ויעדי הפרסום 10         * אסטרטגיה פרסומית 12
        * אסטרטגיה קריאטיבית –..13
        * אסטרטגית המדיה …
13
        * טקטיקה פרסומית …14

8 .  קד"מ      –
15
        * מטרות הקד"מ   -15
        * אסטרטגיית הקד"מ   16
        * טקטיקת הקד"מ   …16
        * תכנון מדיה מפורט
17
9.  יחסי ציבור   17
         *מטרות יחסי הציבור 17
        * אסטרטגית יחסי הציבור  -…18
        * טקטיקת יחסי הציבור   –18
.
10.  נספחים –         * שאלון   .19.
        * תוצאות המחקר -21         *  מסקנות המחקר  ..
23
.      * סיכום עלויות -…
5
1 1.  גאנט     -27
 2)  מבוא:
עבודתנו מתייחסת למוצר  "צלחת מעופפת עם שלט רחוק" , אנו נסקור את תהליך החדרת המוצר שבנינו. בחרנו ביצרנית הצעצועים האמריקאית " טויס אר אס " כמשווקת המוצר זאת עקב היותה קמעונאי הצעצועים הגדול בעולם.
חברת הצעצועים הגדולה בעולם היא US”R” TOYS, חברה שלא רק מוכרת מותגים רבים ומגוונים של חברות רבות בעולם , אלה גם מייצרת צעצועים בעלי המותג של עצמה.
חברת הצעצועים US”R” TOYS, מוכרת בעולם כולו לכל ילד ולכל הורה, ומוכרת מגוון רחב במגוון אין סופי של צעצועים מצעצועי פלסטיק פשוטים ועד משחקי אלקטרוניקה סופר משוכללים.
לחברה יש 1600 חנויות בעולם כולו 630 מתוכן ברחבי ארה"ב. לחברה יש חברת בת us” , Babies rשלה 260 חנויות בכל העולם.
המוצר שנציג עתיד להימכר במאות אלפים ברחבי העולם, עקב פוטנציאל בלתי רגיל של קהל לקוחות פוטנציאלי. המוצר עונה על צורך משולב של הילד לשחק וכן והיות בתנועה (כאמור ילדים אוהבים להתרוצץ ולהוציא אנרגיות).
איך זה עובד- שלט רחוק עם בטריות, ששולט בצלחת בגודל 20 ס"מ  על 20 ס"מ  ואחריה יוכל הילד לרוץ ולהשתולל. המוצר עונה על
2 צרכים גם יחד, משחק וגם התרוצצות פיזית שכל ילד אוהב.
בקמפיין זה נתמקד בישראל בלבד בה יש לחברה 22 חנויות וחברת הבת שלה כאן נקראת "קשת-היפרטוי".
תחילה נציג בעבודה את הרקע השיווקי של החברה: רקע על הענף, תיאור השוק בו פועלת הפירמה ומבנה התחרות בשוק, מתחרים בתחום, מהו נתח השוק של החברה ביחס למתחרים, ניתוח SWOT  וכו'. בנוסף נציג ונספק מידע על החברה, האסטרטגיה השיווקית שלה, מטרותיה, יעדיה, קהל המטרה, מיצובה בשוק וכמובן תמהיל השיווק שלה. לאחר מכן נדבר על התקשורת השיווקית של הפירמה: האסטרטגיה ונקבע מה תהיה חלוקת התקציב בהתייחסות לכל אחד ממרכיבי התקשורת השיווקית. בשלב מאוחר יותר בעבודה נרחיב על נושא הפרסום: האסטרטגיה הפרסומית שתקבע, מטרות הפרסום ויעדיו והטקטיקה הפרסומית שתכלול תכנון מדיה מפורט וסקיצות. חלק נוסף בעבודה יכלול את הנושא של קידום המכירות: מטרות הקד"מ, אסטרטגית הקד"מ, טקטיקה ותכנון מדיה מפורט. חלק לאחר מכן יכלול את כל נושא היחסי ציבור של הפירמה: מטרות, אסטרטגיה וטקטיקה. בסיום העבודה נציג סיכום עלויות של כל הקמפיין- פרסום, קד"מ, מכירה אישית ויחסי ציבור- תוך פירוט מדויק של תכנון המדיה המדויק יחד עם העלות של כל חלק. חלק אחרון יכלול  גאנט- סיכום לוח זמנים של תכנית התקשורת השיווקית ונציג את הנספחים שכוללים את המחקר השיווקי שביצענו כולל השאלון, תקציר הממצאים שהועלו והמסקנות.