ניהול יזמות משטרת ישראל-תחנת ראשון לציון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8880
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

בהתאם לתכנית הסקרים הרב-שנתית של לשכת המדען ראשי וכחלק מסדרת המחקרים בנושא, התבצע בשנת 2007 סקר עמדות והערכות הציבור כלפי מ"י – 2007. על פי תכנית הסקרים, היווה הסקר של שנת 2007 סקר רחב היקף. ממצאי המחקר מצביעים על הערכות כלליות חיוביות  אך בינוניות למדי :רמת אמון סבירה  היבטי תדמית המשטרה והשוטר זכו להערכות בינוניות, כאשר בהתייחס להיבטי תדמית המשטרה  והערכתה כמגיבה במהירות לפונים אליה היא ההערכה הכי פחות חיובית. (www.mops.gov.il) הביקורת על רמת השירות הנמוכה, יחסית, של המגזר הציבורי בישראל, הניעה גופים וארגונים ציבוריים להכיר בחשיבות השירות, ולפעול להטמעתו בארגונים ציבוריים כמו בארגונים העסקיים.
נושא איכות השירות במשטרת ישראל הוגדר כיעד מפכ"ל, מתוך כוונה לשפר את איכות שירותי המשטרה הניתנים לציבור האזרחים במדינת ישראל. מהלך זה מהווה חלק מתהליך אסטרטגי כולל אשר בסופו של דבר יביא למיקום משטרת ישראל בקו אחד עם ארגוני שירות ציבוריים ועם משטרות אחרות ברחבי העולם, אשר קבעו את נושא השירות כנושא אסטרטגי.
תדמית המשטרה נפגעה קשות עקב התהליכים בהם הייתה המשטרה מעורבת כפועל יוצא של מדיניות הממשלה, לצד מחלוקת קשה בעם בנוגע להחלטותיה וכן בשל התנהגות בלתי הולמת של צמרת המשטרה. התקופה הנוכחית עומדת בסימן תמורות חברתיות, מדיניות, ביטחוניות וכלכליות אשר להן השפעה על החברה הישראלית ועל משימות המשטרה.
לצד יצירת האיזונים שבין כל התפקידים המרכזיים של המשטרה, שמירה על ביטחון הפנים, מאבק בפשיעה, שמירה על הסדר הציבורי ומלחמה בנגע תאונות הדרכים, פועלת המשטרה להעמיק את הגישה השירותית לציבור ומטפחת את השותפויות עם הקהילה ועם כל גוף אחר למען קידום המטרות המשותפות כחברה.
הכנסת טכנולוגיות חדשות מספקות ערך עדיף במילוי צרכי הלקוח ומעודדות השקעות ופעילות כלכלית " (קוטלר והורניק,2000 עמוד 189 ).
 העלאת איכות השרות הניתן הינה השקעה כדאית הן בשל השימוש במשאבים קיימים בארגון וללא שימוש בתקציב חיצוני והן ככלי לשימור וטיפוח הקשר עם לקוחות הארגון ולהפיכת השירות ליתרון תחרותי על פני המתחרים.
מניתוח ההזדמנויות ניתן לראות מס' נק' עיקריות:
v     המוצר חוסך זמן רב ללקוח ומקנה יעילות.
v     עלות המוצר אינה גבוהה .  v     המוצר יהווה פלטפורמה לשיתופי פעולה עם אגפים פנימיים בעתיד ללקוחות הפנימיים(שכר וכו') .
v     שימוש במוצר יסייע בתוספת 30% לכ"א.
לסיכום ניתן לראות כי הטכנולוגיה של שירות מקוון נדרשת לארגון השואף למצוינות ועונה על הצורך לשרות איכותי בעיני הלקוחות. תוכן עניינים
1.      מבוא -..עמ'
3
2 .      ניתוח ההזדמנות העסקית ..עמ'
4
3 .      תוכנית עסקית ..עמ' 7

3 .1.   המוצר -..עמ'
8 מאפייני המוצר,יתרונותיו של המוצר,שם מותג למוצר,שיטת הפעלה של המוצר ,עלות המוצר ומחירו לצרכן הסופי,המתחרים,עלות ייצור המוצר מול עלות המוצר של המתחרים,אופי ההגנה הנדרשת על הזכויות ,לוח זמנים להקמת המיזם.
3.2.   השוק ותוכניות השיווק –…עמ'
1 1
רקע על השוק,חזון מטרות ויעדים ,אסטרטגיה ויעדים לצמיחת המיזם,בנית יתרון תחרותי,פרופיל הלקוח הפוטנציאלי,שווקי היעד של המוצר ,תחזית פוטנציאל השוק,ניתוח מתחרים,ניתוח רגישות הצרכנים ומקבלי החלטות קניה ביחסם למוצר,מדיניות מחירים,גורמים שישפיעו על התנהגות השוק והביקוש.
3.3.   תוכנית ייצורית –עמ'
1 4
מיקום מועדף  ומבנה ארגוני לייצור, השטח הפיזי הדרוש ליצור המוצר,מתקנים, ציוד והשקעה הנדרשת,המקורות לרכישת חומרי גלם ,מדיניות רכש המבנה והציוד ,קבלני משנה אחסון ומלאי,בקרה וביקורת איכות,היקף כוח אדם שיידרש לייצור,אופן גיוס, מיון, בחירה והכשרה של צוות עובדים,מדיניות השכר
3 .4.   מבנה, ארגון, תפעול, ניהול וכוח אדם –.עמ'
1 3
המבנה הארגוני,שינוי במבנה הארגוני בהתאם לשלבי ההתפתחות,היבטים משפטיים,מנהלים ואנשי מפתח
3 .5.   מימון ותחזיות פיננסיות וכלכליות   –..עמ'
1 6
כללי,תזרים מזומנים ואיזון תפעולי,מבנה ההון המתוכנן (הון עצמי, הון זר),החזר השקעה,מקורות מימון, מקסימום המימון הדרוש ועלותו,השקעה בנכסים קבועים (מבנים, ציוד ליצור, משרדים, וכדו'),השקעה במו"פ,עתודה להוצאה בלתי צפויה ,תחזית דוח רווח והפסד ל 3-5 שנים,ניתוח רגישות.
3 .6.   מגמות כלליות וכלכליות במשק  ..עמ'
1 8  מגמות כלליות במשק ,התפתחויות מדיניות, חיצוניות ופנימיות ,התפתחויות חברתיות .הסכמים ואמנות בינלאומיות העשויים להשפיע על התוכנית העסקית
3 .7.   בחינת כדאיות (סיכויים וסיכונים) עמ'
2 0    משמעויות תחזית דוח רווח והפסד,המשמעויות הנובעות מנקודת האיזון ,ניתוח גורמי הסיכון(סיכונים טכנולוגיים,סיכונים שיווקיים,סיכונים מימוניים)
4 .      ניתוח התאמת היזם ליזמות עמ'
2 1
5.      סיכום, מסקנות והמלצות ..עמ'
2 2
6 .      שיקוף אישי -עמ'
2 3