שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5763
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

מטלה אישית במודול שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה  נושא העבודה: רשת הום סנטר                                                                     העבודה מוגשת כחלק מתנאי קבלת תואר BA במינהל עסקים תוכן עניינים
נושא                                                                                                    עמוד תוכן עניינים.. 2
תקציר מנהלים.. 3
מבוא. 4
רקע על הארגון והסביבה בה פועל הארגון 6
פרק א – מדיניות המיצוב של הום סנטר. 9
מודל האסטרטגיות העסקיות הגנריות על פי פורטר. 9
פרק ב – תמהיל השיווק הקמעונאי 12
Merchandise Assortment – המוצר הקמעונאי 12
Price – התמחור הקמעונאי 14
Promotion – קידום מכירות. 15
Place – מיקום החנות או מיקומי הרשת. 16
שרשרת הערך והאספקה. 19
פרק ג – אסטרטגיות עתידיות. 21
לסיכום.. 23
ביבליוגרפיה. 24
נספחים..
5 נספח מספר 1 – הום סנטר משנה אסטרטגיה.
5 תקציר מנהלים הום סנטר היא רשת החנויות לתחזוקה ולהשבחת הבית הגדולה ביותר, השולטת בשוק הישראלי. ממועד ההקמה בשנת 1992, הום סנטר צמחה במהירות ומפעילה כיום 44 חנויות בכל מדינת ישראל.
בשנת 1999, רכשה משפחת פישמן את השליטה בחברה.
החברה מפעילה כיום רשת חנויות הפרושה בכל רחבי ישראל, עם היצע של
5 ,000 פריטים ושטח רצפה כולל של יותר מ-80,000 מטרים מרובעים.
נתח השוק של הרשת בישראל נע, על פי ההערכה בין 20% – 15%.
http://duns100.dundb.co.il מתוך הניתוחים במטלה נמצא כי הרשת פועלת בסביבה תחרותית קשה מאוד עם ACE והחנויות המתמחות, העוצמה בשוק גבוהה בעיקר מול הספקים ומול סביבה העסקית והכלכלית שהן מהקשות שידע המשק הישראלי לאחרונה כתוצאה מהמיתון העמוק והמצב הביטחוני המעורער. כמו כן, הרשת שמה דגש על נושא קידום המכירות, יחסי ציבור, שיווק, מבצעי הוזלות, תשלומים ועוד. לעומת זאת, הנושא של נאמנות לקוחות (עם ספקים בעיקר) ויצירת חווית קנייה כגון: שמרטפייה ומשחקיה לילדים, שילוט אלקטרוני, מסכי פלזמה בנקודות המכירה  ועוד לוקה בחסר ודורש את טיפול ההנהלה על מנת ליצור חוויית קנייה מושלמת.
כיום רשתות עשה זאת בעצמך הגיעו "לרוויה" דבר שמתבטא בצמצום פתיחת סניפים חדשים, צמצום עלויות, צמצום וייעול שרשרת האספקה ועוד                               .
במטרה להפוך לגורם המשמעותי ביותר בקטגוריה שלה על הרשת לשפר את חווית הקניה, גיווןחדשנות מתמדת של מוצרים, המשך בידולה ממתחריה, מחירים נמוכים ופניה לקהלי יעד חדשים, כגון המגזר החרדי והערבי, אין ספק כי היא תעבור את התקופה הקשה בהצלחה.
מבוא
העבודה תעסוק ברשת "הום-סנטר". הרשת הגדולה והמובילה בתחום "עשה זאת בעצמך" בארץ הכוללת 44 סניפים הפזורים לאורכה ולרוחבה עם 1824, עובדים ומחזור מכירות של כ-מיליארד שקלים חדשים בשנה. הרשת הינה בבעלות פרטית של איש העסקים אליעזר פישמן. במרץ 2000 התמזגה רשת "הום סנטר" עם רשת "הנדימן" למוצרי "עשה זאת בעצמך" ובכך הרחיבה את מספר הסניפים ואת פריסתם. כיום סניפים אלה הם סניפי הום סנטר. הרשת מציעה מגוון גדול ומקיף של מוצרים לתחזוקה וטיפוח הבית כגון כלי עבודה, צבעים ואביזרים נלווים, מוצרי פרזול, אביזרי אינסטלציה, ברזים, מוצרי חשמל וחומרי בניה, כלי בית, ריהוט להרכבה עצמית, אביזרים לרכב, תאורה, שטיחים, ארונות קיר, מחלקת מטבחים ואולמות תצוגה של קרמיקה. הכול תחת קורת גג אחת.
העבודה בפונט 14