ההבחנה בין הכנסה הונית להכנסה פירותית וסיווג למקורות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 1049
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

אירוע מס' 3: ההבחנה בין הכנסה הונית להכנסה פירותית וסיווג למקורות דון/ני באירועים העולים מהמקרים הבאים ונתח/י האם מדובר בהכנסה חייבת במס, ואם כן – איזו הכנסה זו: הונית או פירותית, ומהו מקור ההכנסה. יש לציין אסמכתאות רלוונטיות. שאלה 1
(א)  שירית הנה בעלת חברת מחשבים הנותנת שירות ללקוחות ביתיים. במהלך אחד מחיפושיה באינטרנט נתקלה שירית בהצעה באחד הפורומים למכירת נוסחה חשובה אשר תפתור לחלוטין את בעיות הוירוסים. את הנוסחה כתב ילד בן 12
אשר ביקש תמורתה 200 שקלים. שירית ששה לרכוש את התוכנה האמורה. תחילה השתמשה בה שירית לצרכיה הפרטיים, אולם בשלבים מאוחרים יותר גילתה כי חברות האנטי-וירוס השונות מגלות בנוסחה עניין רב, והחלה להשכיר אותה לכל חברה תמורת 2,000 שקלים עבור חודש שימוש. אחת לשלושה חודשים מקבלת שירית דרישה מחברה שונה להשכרת הנוסחה. (1)   האם צמחה לשירית הכנסה חייבת במס? אם כן – באיזו הכנסה מדובר? כיצד היא תסווג?
(סה"כ 10 שורות) –
(ב)  לאחר כשנתיים פוטר בעלה של שירית מעבודתו וההכנסה משכירות הנוסחה לא סיפקה את צרכי המשפחה. שירית החליטה למכור את הנוסחה לחברת "מיקרוהרד" תמורת 200,000 שקלים. יצוין, כי במהלך השנים נאלצה שירית לעדכן מידי פעם את הנוסחה כדי שתתאים להתפתחות הטכנולוגית.
(2)   האם צמחה לשירית הכנסה חייבת במס? אם כן – באיזו הכנסה מדובר? כיצד היא תסווג?
(סה"כ 6
שורות) …
שאלה 2
להנאתה, נוהגת שירית לעצב שמלות כלה. במהלך השנים מכרה שירית 5 מהשמלות אותן עיצבה לכלות מאושרות. את הליין האחרון של שמלות הכלה מחליטה שירית למכור למעצב הצעיר אלון תמורת 300,000 שקלים, על מנת שישווק אותן בקרב לקוחותיו. שירית שומרת לעצמה את הזכות העתידית להפוך כל אחד מהעיצובים הכלולים בליין של שמלות הכלה לשמלת ערב ייחודית, תוך עריכת שינויים בעיצוב המקורי; ומנגד, התחייבה שלא למכור באופן עצמאי כל אחד מהעיצובים במשך השנתיים הקרובות. אלון, שבבעלותו חנות לבגדי ערב בעיקר, מחליט לאחר כחודשיים למכור את עיצוביה של שירית למעצב הנודע זני מדרחי תמורת 350,000 שקלים.             (1)  האם צמחה לשירית הכנסה חייבת במס? אם כן – באיזו הכנסה מדובר? כיצד היא תסווג?
(סה"כ 12 שורות)                         –
                        (2)  האם צמחה לאלון הכנסה חייבת במס? אם כן – באיזו הכנסה מדובר? כיצד היא תסווג?
            (סה"כ 8 שורות) -.
העבודה ללא ביבליוגרפיה וללא אזכורי מקורות