הכנסת עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 947
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

אירוע מס' 4: הכנסת עבודה דון/ני באירועים העולים מהמקרים הבאים ונתח/י האם מדובר בהכנסה חייבת במס, ואם כן – האם זו הכנסת עבודה. יש לציין אסמכתאות רלוונטיות.
1 .  השופט משקיעני הינו שופט בבית המשפט המחוזי בתל- אביב, והוא גם מרצה קבוע במרכז הבינתחומי בתחום דיני משכונות. השופט מזומן להרצות בכנס המתקיים בסוף שבוע בבית מלון יוקרתי בדרום הארץ מטעם חברת היי- טק, והוא מצרף אליו, כמובן, את אשתו. האירוח של השופט ואשתו הוא על חשבונה של החברה. עלות סוף-שבוע זוגי במלון הינה 2,000 ש"ח. (סה"כ עד 7 שורות).
הכנסתו של השופט חייבת במס. זו היא עיסקת חליפין – תמורת ההרצאה מקבל השופט לינה ואירוח. עם זאת, לא נראה שזאת הכנסת עבודה ע"פ סעיף
2 (2)(א). התנאי המקדמי לכך שהכנסה תחשב כהכנסת עבודה הוא קיומם של יחסי עובד מעביד (הפועל טבריה). למרות ש מתקיים מבחן הקשר האישי – השופט לא יכול להביא אחר במקומו להרצות, לא נראה שמבחן השליטה מתקיים. השופט חופשי לעשות כרצונו מלבד ההרצאה. לגבי מבחן ההשתלבות אז בפן החיובי המקרה נופל. ללא ספק הפעולה של שופט אינה חלק מהפעילות השוטפת של המפעל. והפן השלילי – השופט משרת את המפעל כמרצה מן החוץ. מעידה על אי קיום יחסי עובד מעביד גם צורת התשלום.
2.  האם תשתנה תשובתך לשאלה (1) אם –
העבודה ללא ביבליוגרפיה וללא אזכורי מקורות