ניכוי הוצאות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 1061
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

אירוע מס' 6: ניכוי הוצאות דון/ני באירועים העולים מהמקרים הבאים ונתח/י האם מדובר בהוצאה מוכרת בניכוי. יש לציין אסמכתאות רלוונטיות. הנח/י, במידת הצורך, כי הריבית הנוהגת במשק בכל נקודת זמן הינה 12% לשנה, וכי האינפלציה השנתית בכל נקודת זמן הינה 6%.
יש להתעלם משאלת סיווגם של הגופים השונים כגופים מסחריים או מלכ"ריים, אלא יש לבחנם לפי דיני ניכוי הוצאות המתייחסים לגופים מסחריים.
שאלה
1
1 .      בעקבות ההחלטה על הקמת תזמורת פילהרמונית בעיר באר-שבע בתחילת חודש ינואר 2004 ננקטו הפעולות הבאות: (1)    המנצח הנודע אייזיק כהן מונה כיועץ מיוחד לפרוייקט ההקמה בעלות של
5 ,000 ש"ח בחודש, וכעבור שישה חודשים – עם תחילת החזרות לקראת הקונצרט הראשון האמור לערוך את הבכורה בינואר 2005 – מונה למנהל התזמורת; (2)   שולם סך של 500,000 ש"ח עבור ייעוץ כלכלי ומשפטי בקשר להליכי ההקמה; (3)   ראש מחלקת התרבות והנוער בעירייה, המיועד לעמוד בראש הקונסרבטוריון לנוער, נשלח לשלושה חודשים להשתלמות בקרנגי הול בניו-יורק.
(סה"כ עד 20 שורות).
(1)     כל הוצאה צריכה לעבור את שני המבחנים של סעיף 17, שימשו בייצור הכנסה ובשנת המס הנוכחית. באופן עקרוני הוצאות שהוצאו טרום הקמת העסק הן הוצאות הוניות (ראה פס"ד סידס, פס"ד שתדלן). לכן נראה כי עלות שכרו של אייזיק כיועץ להקמת הפרויקט אינה מותרת בניכוי. ובכל מקרה, ההוצאות לא שימשו ליצור הכנסה באותה שנת מס (סעיף 17) ולכן לא יותרו בניכוי. לגבי החזרות, כיוון שהחזרות הם חלק אינטגראלי מההכנה לפעילות העסקית נראה שאתה השכר שלו לששת החודשים עד 2005 יש לאפשר בניכוי לפחות מבחינת המבחן של "הוצאו בייצור הכנסה" אך הניכוי נופל בסיפא של המבחן כיוון שהם לא שימשו לייצור הכנסות בשנת המס הנוכחית (השווה למשכורתו של הרופא בפס"ד נאות מרגלית). יכול להיות שניתן יהיה לנכות אותם בשנת 2005. (2) דין הוצאות משפטיות וכלכליות כדין העסקה אליה הם קשורות, כלומר צריך לסווג את הפעולה כדי לחתוך האם ההוצאות הללו מותרות בניכוי. במקרה זה הייעוץ היה –
העבודה ללא ביבליוגרפיה וללא אזכורי מקורות