עבודה בנושא התעללות מינית בילדות כגורם לפדופיליה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3276
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר ילדים רבים בישראל סבלו ועדיין סובלים מהתעללות מינית. המספרים המדויקים אינם ידועים ואולי אף לא יוודעו לעולם. אך ברור לכל מי שעוסק בנושא כי גם אותם אלפי מקרים המדווחים מדי שנה בישראל לרשויות שונות, אינם אלא קצה הקרחון של בעיה קשה ורחבת היקף.
מעבר למספרים היבשים מסתתרים ילדים הנפגעים בגופם ובנפשם ולעיתים קרובות הם נושאים עימם את הסוד ואת הצלקות אל תוך בגרותם כצל נורא המעיב על חייהם למשך שנים רבות.
התעללות מינית מוגדרת, כפעולות שנעשו בילדים למטרת גירויו המיני וסיפוק צרכיו של התוקפן. ניתן להגדיר פעולות אלה ע"י שימוש בהגדרות אופרציונליות רבות שחומרתן נעה על ציר מהקל אל החמור.
פגיעות מיניות בילדים היו קיימות מאז ומעולם, אך רק בשנים האחרונות החלה להתפתח בישראל מודעות לקיומה של התופעה. התגברות המודעות כמו גם השינויים בחקיקה הישראלית, ובכלל זה חובת הדיווח, מהוות צעד גדול קדימה בדרך להתמודדות עם הבעיה. אך, עדיין קיימת לא מעט הכחשה הן לחומרת התופעה, הן להיקפה והן לשכיחותה בכל רובדי האוכלוסייה.
התופעה קיימת בכל שכבות האוכלוסייה ללא הבדלי תרבות, מין, לאום, מעמד ומוצא. תוצאותיה משאירות צלקות עמוקות בנפשותיהם של הילדים ויש לה השלכות חמורות על בריאותם והתפתחותם של הילדים.
קיים ויכוח בקרב החוקרים בהקשר לחלוקת הנזקים השונים כתוצאה מההתעללות המינית. אחדים מגדירים "השפעות לטווח קצר", כהשפעות שמתבטאות אצל הילד תוך תקופה של כשנתיים, ואילו חוקרים אחרים מגדירים "השפעות לטווח קצר", כהשפעות שמתבטאות אצל הילד בזמן מוגדר של כשלושה חודשים.
בכוונה לא נתחמו ההשפעות לטווח ארוך לזמן מסוים, כיוון שהן יכולות להשפיע תוך מס' חודשים או במשך שנים רבות והדבר משתנה מילד לילד וממתבגר למתבגר.
            ויכוח דומה קיים בין החוקרים בהקשר להסברה של הפרעת הפדופיליה כתוצאה  מהתעללות מינית בילדות. יהיו חוקרים שיטענו כי כל מי שנפל קורבן להתעללות מינית, יהפוך בבגרותו לפדופיל, ואילו אחרים יטענו כי לא נכונה הסברה, ויתקנו כי רוב הפדופילים נחשפו בילדותם להתעללות מינית.
פדופיל, על פי ספר ההפרעות הפסיכיאטרי, הוא מי שעסוק באופן בלתי פוסק ואינטנסיבי במחשבות ובפנטזיות על מין עם ילדים, דבר שגורם לו למצוקה ולירידה בתפקוד בחיי היומיום, פוגע ביחסים בינאישיים ונמשך לפחות חצי שנה ברציפות. ברגע שלילד או ילדה יש סימני מין בולטים, הפדופיל בדרך כלל מפסיק להתעניין בהם. גבול הפדופיליה בספרות הוא מקסימום 13 וגיל התוקף מינימום 16, כשההבדל בין התוקף לקורבן הוא מינימום חמש שנים.
בעבודה זו אסקור את תופעת ההתעללות המינית, ותוך תיאורם של הנזקים הנגרמים לקורבן כתוצאה מההתעללות המינית, אנסה לברר האם ההתעללות המינית הינה גורם ישיר לפדופיליה או לא.