מיכלאנג'לו -לידה מחדש של זרם
מקצוע | אמנות ומוסיקה |
מילות מפתח | מיכלאנג'לו, מנייאריזם, רנסאנס |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 6272 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
עבודה זו מתמקדת בחקירת ייחוד הגותו של מיכאלאנג'לו. דרך עבודתו המגוונת ניתן להתבונן באפשרות של האינדיבידואל היוצר לשנות, לחדש, להמציא, ולקבוע סדרי עולם חדשים בתחומי עבודתו האמנותית. נבחן כיצד האמן משתמש במוטיבים קלאסיים, באופן שונה מאמני הרנסאנס, על מנת להביע את רעיונותיו ותפיסותיו יוצאי הדופן.
העבודה מאירה את הזיקה בין ייחודו של מיכאלאנג'לו כאמן וכאדם , תפיסת המציאות, דפוסי המחשבה, הכישרון והמקוריות והשפעתם של אלה על אופני עבודתו בתוך הסביבה האמנותית שנוצרה על ידי אמני הרנסאנס המאוחר בתחומי הציור, הפיסול והאדריכלות.
בחרנו להתמקד בצורת מחשבתו של האמן, במאפיינים והגורמים שהנחו אותו בדרכו האמנותית עם דגש על ההיבט האדריכלי הייחודים לו, ולשים דגש פחות על התוצאות העתידיות של השפעתו. תוכן עניינים
· פרק 1:
מבוא · פרק 2:
רקע
2 .1: רקע -רנסאנס- "לידה מחדש" סקירה כללית 2.2: רקע-מיכלאנג'לו
1 475-1564
· פרק 3:
אמנות
3 .1: עקרונות הציור ברנסאנס 3.2: עקרונות הציור על פי מיכלאנג'לו 3.3: עקרונות הפיסול ברנסאנס 3.4: עקרונות הפיסול על פי מיכלאנג'לו 3.5: פיסול מנייריסטי · פרק 4:
אדריכלות
4 .1: מוטיבים באדריכלות הרנסאנס 4.2: מוטיבים במבניו של מיכלאנג'לו 4.2.1:
ה- Corbels 4.2.2: הוצאת אלמנטים מקנר מידה 4.2.3: מסה הפוכה 4.2.4:
פרספקטיבה הפוכה 4.2.5: שבירת ה- Corniceבגמלון 4.2.6: שבירת הארכיטרב והסגמנט 4.2.7: קצב בשבירה בחזית וב- Drum 4.3:
אדריכלות במנייאריזם 1527-1600 4.4: גישתו של מיכלאנג'לו לאדריכלות · פרק 5:
סיכום · ביבליוגרפיה ורשימת תמונות