משפט

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1318
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

יסודות המשפט – עבודה 2
תשס"ח, סמסטר ב בהצלחה.
שאלה ראשונה בשנים האחרונות מוכרת בישראל התופעה של ניצול נשים בתעשיית המין. הכנסת החליטה להלחם בתופעה זו באמצעות מיסוד הזנות ופיקוח על אלה החיים מרווחיה של "ספקית שרותי מין". לפיכך, נחקק בשנת 2008 החוק הבא: חוק שרותי מין, התשס"ח –
2 008
1 .                   בחוק זה: "ספקית שרותי מין" היא מי שעובדת למחייתה במתן שרותי מין בתשלום. "קבלן שרותי מין" הוא מי שחי מרווחיה של ספקית שרותי מין. כל שימוש בלשון זכר בחוק זה משמעו גם לשון נקבה וההפך.
2.                   לא יעסוק אדם כקבלן שרותי מין אלא אם כן קיבל רשיון לכך מאת שר העבודה והרווחה (להלן: "השר הממונה").
3 .                   לא יינתן רשיון לעבוד כקבלן שרותי מין למי שיש לו עבר פלילי או למי שהוגשה נגדו תלונה בגין עבירת אלימות.
4 .                   לא יינתן רשיון לעבוד כקבלן שרותי מין למי שיסרב לעבור בדיקת פוליגרף מקיפה – שמטרתה לאמת פרטים על עסקיו ועל חייו האישיים של מבקש הרשיון – או למי שיימצא דובר שקר בבדיקה כזו. 5.                   כל המקבל שירות מספקית שרותי מין והוא נשוי לאשה אחרת – דינו שנת מאסר. כמו כן, שמו יפורסם באתר אינטרנט שייבנה במיוחד לצורך יישום חוק זה.
יש להניח שחוק שרותי מין, התשס"ח – 2008, ביטל את כל העבירות הפליליות שהיו קיימות ערב חקיקת החוק ושאסרו על הפעלת מקום לשם זנות ועל חיים מרווחיה של זונה.
מספר גברים ונשים שביקשו לקבל רשיון לעבוד כקבלני שרותי מין עתרו לבג"צ נגד חוקתיות חוק שרותי מין, התשס"ח – 2008. ענו על השאלות הבאות:
א.   מה יפסוק בג"צ בנוגע לעתירה זו? (70 נקודות).
ב.    הניחו שאת העתירה נגד החוק הגישו עמותות דתיות ופמיניסטיות המתנגדות לביטול העבירות הפלילות (שצוינו לעיל) על ידי חוק שרותי מין, התשס"ח – 2008, וממילא לחוק עצמו. מה יפסוק בג"צ?
(15 נקודות).     ג.     הניחו כי הכנסת קיבלה את החוק בשלוש קריאות, ביום, ללא שהתקיימו דיונים כלשהו לגביו, וברוב של 3 חברי כנסת מול מתנגד אחד ונמנע אחד. האם, לדעתכם, די בעילה זו כדי לאפשר את ביטול החוק? (15
נקודות).
העבודה ללא ביבליוגרפיה