המותג הפרטי "סופר קלאס" של רשת שופרסל

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 8460

תקציר העבודה

  המותג הפרטי "סופר קלאס" של רשת שופרסל תוכן עניינים
מבוא_____________________________________עמ'
3             הקמת הרשת__________________________________עמ'5
            ציוני דרך היסטוריים____________________________עמ'7
          יעדי החברה___________________________________עמ'9
            מבנה ענף משווקי המזון__________________________עמ'10 פרק1_______________________________עמ'12
            המותג______________________________________עמ'12
             מותג פרטי מהו?______________________________עמ'13
            ההבדל בין מותג פרטי למותג יצרן__________________עמ'14
             המותג הפרטי של רשת שופרסל___________________עמ'16
              המותג הפרטי בשוק המאורגן____________________עמ'17
פרק2
_______________________________עמ'18
          מערכת היחסים בין גורמי המיתוג למותג הפרטי_______עמ'18
              בין היצרן למותג הפרטי________________________עמ'18
              בין המפיץ למותג הפרטי_______________________עמ'20               המותג הפרטי מנק' מבטו של הצרכן_______________עמ'23
פרק3_______________________________עמ'26
             ניתוח שווקי צרכנים והתנהגות קונים______________עמ'26
            ניתוח מכירת מוצרי "סורפקלאס" בהשוואה למותג יצרן_עמ'29
             שלבי תהליך החלטת הקנייה____________________עמ'31
פרק4_______________________________עמ'32
           המלצות להגברת המודעות והצריכה-מותג "סופרקלאס"_עמ'32
           פתוח המותג "סופרקלאס"-המלצות וכיוונים אפשריים__עמ'33
            פיתוח המותג"סופרקלאס"-אסטרטגיית פעולה_______עמ'33
           דרכי התמודדות עם המותג הפרטי-המלצות ליצרנים____עמ'34
 נספחים____________________________עמ'35
נספח א':דפוסי הקנייה של צרכני המותגים הפרטיים____________                 ע"פ מחקרים______________________________עמ'35
נספח ב':המיתוג הפרטי מראשיתו ועד היום_______________עמ'36
נספח ג':המיתוג הפרטי בעולם____________________________                ומעמדם של המותגים הפרטיים בישראל___________עמ'39
נספח ד':כתבות נבחרות מהעיתונות_____________________עמ'42
מבוא
בחודש אוגוסט 1958 נפתח ברחוב בן-יהודה בתל-אביב סניף הסופרמרקט הראשון במדינת ישראל. הוא היה של חברת שופרסל – חלוצת המרכולים בארץ.
זו היתה היסטוריה בישראל הצעירה. סניף הסופרמרקט הישראלי הראשון, פרי חזונם של שלושה ישראלים וקבוצת משקיעים מקנדה, בא לעולם – אלטרנטיבה מלהיבה לחנות המכולת השכונתית. החידוש: חנות גדולה ומרווחת, מלאה בשפע כל טוב: מזון, כלי בית, פירות וירקות טריים ועוד.
הקונספט החדש היה בבחינת מהפכה לצרכן הישראלי של הימים ההם: לראשונה, אפשר היה לטייל במעברים, בין המדפים הגדושים, עם עגלה גדולה ונוחה, לבחור מבין שלל מוצרים ופשוט .ליהנות מחוויית הקנייה.
מאז שהוקמה, מקפידה שופרסל להדק את הקשרים עם לקוחותיה. בהתבסס על מחקרי שוק, משקיעה הרשת מחשבה רבה בפיתוח הסניפים, החדשים וגם הקיימים. להשגת שליטה יעילה על מלאי מוצרי הרשת, מפעילה שופרסל מרכז לוגיסטי ארצי משוכלל, ממנו מסופקות לחנויות מעל למחצית מכלל מכירות הרשת. בנוסף, סקרי שביעות רצון משמשים את הרשת לקביעת מגוון המוצרים ורמות המחירים.
החברה הונפקה לציבור בתחילת שנות ה-80 –
העבודה ללא ביבליוגרפיה