פלאפון - תכנית תקשורת - ניתוח, מסרים ודרכי פעולה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3321

תקציר העבודה

המחלקה לתקשורת, יצירה וביקורת – תקשורת שיווקית יסודות הדוברות תכנית תקשורת: ניתוח, מסרים ודרכי פעולה אוגוסט 2004
סמסטר ב' תשס"ד מבוא
במסגרת עבודה זו אנו מבקשים לבנות תכנית תקשורת לחברת "פלאפון", תוך התמקדות ביציאתו של המותג החדש של פלאפון ביוני 2004. בתור שני עובדי חברת פלאפון, מצאנו לנכון לכתוב את העבודה דווקא בנושא זה, מכיוון שבניית המותג עוררה מהפך בחברת פלאפון, בייחוד בתחום השירות (המחלקה שאליה אנו שייכים), ולכן, הבחירה לכתוב את העובדה דווקא על המותג החדש, נראתה מובנת מאליה, במיוחד לאור העובדה שהחומרים הדרושים לכתיבת העבודה היו לנו נגישים מאוד.
חלק א: הערכת מצב תדמיתית היסטוריה של החברה והתדמית פלאפון תקשורת הוקמה בשנת 1986 על ידי חברת מוטורולה והייתה החברה הראשונה שהחדירה את השירות הסלולרי לישראל. בשנת 1994 נחתם הסכם בין בזק למוטורולה להקמת חברה משותפת להפעלת שירותי הטלפון הסלולרי. בשנת
2 001 רכש התאגיד הפיננסי העולמי, שמרוק אחזקות, את מניות מוטורולה בחברה ומאז מחזיקות בחברה באופן שווה בזק החברה הישראלית לתקשורת וקבוצת שמרוק .
פלאפון פועלת באמצעות שני מותגים במטרה לספק לקהלי יעד שונים חווית תקשורת ייחודית על פי צרכי קהל היעד.
מותג Esc שהושק ב-2003 הוא כיום המותג המוביל בסגמנט הצעירים וה-Mobile Entertainment.
משרדיה הראשיים של החברה ממוקדמים בגבעתיים ו-24 מרכזי שירות ללקוחות פזורים ברחבי הארץ לנוחות לקוחות החברה.
פלאפון מעסיקה כ-4,500 עובדים, רובם מהנדסים, טכנאים ואנשי שירות לקוחות. לחברה כ- 2 מיליון לקוחות פעילים.
בתחילת דרכה נתפסה פלאפון, כמותג המכוון את עצמו בעיקר לאנשי עסקים, ואלה בעלי הכנסה כלכלית גבוהה – מחירי המכשירים הסלולריים היו גבוהים מאוד, מחירי השיחות גם כן, והשירות הטלפוני והפרונטאלי היה מתנשא במידת מה. פלאפון במשך תקופה ארוכה נהנתה מן העובדה שהיא החברה הסלולארית היחידה בישראל. אך המונופול של פלאפון נשבר בשנת 1994, עם כניסתה של חברת סלקום לשוק, אשר היוותה אלטרנטיבה לפלאפון, ופנתה מראש לבנאדם הפשוט, כאשר היא חורטת על דגלה לכל אדם פלאפון. כניסתה של סלקום לשוק אילצה פלאפון להיערך מחדש ולהוזיל מחירים. למרות הכניסה של סלקום לשוק, הייתה חלוקה ברורה בדבר השוק הסלולארי בארץ: פלאפון לאנשי עסקים, וסלקום לאדם הפשוט, גם במצב הזה נהנו שתי החברות מרווחים גדולים.
המהפך האמיתי התחולל בשנת 1998, עם כניסתה של חברת אורנג' מבית פרטנר תקשורת לשוק הישראלי. חברת אורנג' שנהנתה מאוריינטציה בינלאומית וגב כלכלי חזק מאוד, גרמה למהפך בשוק הישראלי, בכך שהיא אפשרה לתת ללקוחות מכשירים בחינם, ומחירי השיחות היו נמוכים.
המצב הזה הביא את פלאפון להפסדים איומים. למרות ניסיונות רבים וכושלים לשנות את התפיסה שיש לציבור הישראלי על חברת פלאפון, עדיין מרבית הציבור תופס את חברת פלאפון כחברה יקרה ואליטיסטית המכוונת לאנשי עסקים.
בארבע השנים האחרונות עוברת חברת פלאפון שינויים של ממש, –
העבודה ללא ביבליוגרפיה