ניתוח נרטיב קולנועי ב"שדרות סאנסט" וב"שיקגו"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 922
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ניתוח הנרטיב הקולנועי בסרטים "שיקגו" ו"שדרות סאנסט" על פי המאפיינים של הנרטיב מתוך: אבישר, אילן, אמנות הסרט: הטכניקה והפואטיקה של המבע הקולנועי, אונ' פתוחה, ת"א, 1995
חלק א': שדרות סאנסט (Sunset Bulv.) ·         התחלה מצוקה: מצבו הכלכלי של ג'ו גיליס קשה, הוא תסריטאי כושל והוא עומד בפני מצב של איבוד מכוניתו.
מאורע מחולל: הנושים רודפים אחריו כשהם מגלים שהוא נוהג במכונית, הוא נמלט מהם ומתפוצץ לו הצמיג. הוא נאלץ לחנות את מכוניתו לחניה של אחוזת דזמונד, וכך הוא מתוודע לנורמה דזמונד, שחקנית העבר שחיה בבית.
הופעת הפרוטגוניסט: הגיבור, ג'ו גיליס, מספר על עצמו כבר מההתחלה בvoice over, בפלאשבק אחורה, כך שאנו יודעים שהוא תסריטאי השקוע בחובות ושאין לו דרך לשלם אותם. מפגישתו עם המפיק אנו לומדים כי הוא עקשן ומוכן לעשות הכל כדי לשרוד, אפילו לוותר על עקרונותיו.
מניע: המניע העיקרי שלו הוא כסף, והוא כותב תסריטים מתוך רעב ולא כדי לבטא את עצמו.
מטרה/מגאפין: המטרה שלו היא להשיג כסף ולעבוד במקצועו, כדי שלא ירעב ולא יצטרך לחזור לדייטון, אוהיו. המגאפין שלו הוא להשיג את הסכום הדרוש לו כדי שלא יעקלו את מכוניתו.
תוכנית הפעולה: הוא מנסה בתחילה למכור תסריט ל"פארמונט", אך הוא נכשל, כמו גם כשהוא מבקש כסף משלדרייק, המפיק. כאשר הוא מתגלגל לביתה של נורמה הוא מגבש רעיון שלפיו הוא ישפץ את תסריטה תמורת כסף.
·         אמצע מכשולים: פיזיים-.