רפראט: ניתוח טענה מתוך מאמרו של דיין על אפקט אידיאולוגיה בעריכה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 323
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

דיין (Dayan) טוען במאמרו, כי בעריכה הקלאסית נוצר אפקט אידיאולוגי בתהליך שלו הוא קורא איחוי (suture). האיחוי מקשר בין ההזדהות המיידית שנוצרת בין הצופה למצלמה, ובין ההזדהות המשנית שבין הצופה לדמות. החיבור נוצר על ידי פעולה ספציפית –השוט רוורס (shot/reverse)- שבה שוט ראשון הוא סטאטי ועומד בפני עצמו, ואילו שוט שני, העוקב אחריו, מגלה דמות המוצגת כבעלת נקודת המבט (448). הרפראט מנתח את הטענה מתוך המאמר על ידי דוגמאות מתוך "סוף העולם שמאלה".
   ביבליוגרפיה:
Dayan, Daniel, 1976: “The Tutor Code of Classical Cinema” in M&M, pp. 438-451.
פילמוגרפיה:
סוף העולם שמאלה. אבי נשר. ישראל, 2004.