פרוסמינריון: "פסיכו" ואדיפליות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2610
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

פרו-סמינריון בנושא עמדת הסובייקט הגברי ביחס לתסביך אדיפוס  בסרט "פסיכו" תוכן עניינים
מבוא                                                                                                                                                 2
חלק ראשון: ניתוח המאמר Masculinity as Spectacle:
Reflection on Men and Mainstream Cinema ביחס לסרט "פסיכו"                                                                                   3                    חלק שני: ניתוח הסרט "פסיכו" על פי הגישות הפמיניסטית והפסיכואנליטית                               5
סיכום                                                                                                                                             
1 0 ביבליוגרפיה                                                                                                                                    11
פילמוגרפיה                                                                                                                                     12
מבוא
הסרט "פסיכו" (1960) של אלפרד היצ'קוק מתאר את סיפורן של שתי דמויות- מריון קריין ונורמן בייטס- שני זרים שנפגשים לילה אחד, לילה שבו רוצח נורמן את מריון ומדחיק את עובדת היותו הרוצח, וכך נחשפת בפני הצופים אישיותו המעורערת והמפוצלת. דמותו של נורמן מתאפיינת בסימפטומים ברורים של תסביך אדיפוס, מה שהופך אותה ליוצאת דופן ביחס לדמויות גבריות אחרות בסרטים הוליוודיים קלאסיים. בעבודה זו אבקש לבדוק מהי עמדת הסובייקט הגברי ביחס לסרטים כגון "פסיכו", סרטים בהם הנרטיב הוא לא פטריארכאלי והדמויות הגבריות סובלות מתסביך אדיפוס. האם חרדת הסירוס, המובילה לפתרונו של התסביך האדיפאלי ברוב המקרים, קיימת ומאיימת על הצופה? בעבודתי אתייחס למאמרים בגישה הפמיניסטית והפסיכואנליטית, העוסקים בין השאר בתסביך אדיפוס ובתיאוריות צפייה שונות משתי הגישות.