פרוסמינריון: היחסים בין ז'אנר, אוטר ואידיאולוגיה
מוסד לימוד | אוניברסיטת תל-אביב |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | Altman, Feuer, Neale, Schatz, Schrader, Sobchack, Wood, גיטלין, ווידון |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3837 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
פרו-סמינריון בנושא היחסים בין ז'אנר, אוטר ואידיאולוגיה תוכן עניינים
מבוא 2
ניתוח תיאורטי- הקונפליקט בין תיאורית האוטר ותיאורית הז'אנר בטלוויזיה ובקולנוע 3 ניתוח מעשי- יצירותיו של ג'וס ווידון כטקסטים חתרניים 5
סיכום 12
נספחים ומקורות לעבודה 13
מבוא
חוקרי קולנוע וטלוויזיה רבים דנו במתח שבין תיאורית האוטר ותיאורית הז'אנר. לכאורה, מדובר בשתי גישות העומדות זו בניגוד לזו, כיוון שתיאורית הז'אנר מתמקדת בשיטת ההפקה ההוליוודית ואילו תיאורית האוטר מתמקדת בתרומתו של האמן היוצר לסרט האינדיווידואלי. קונפליקט זה מחריף כאשר דנים בטקסט טלוויזיוני. האם בטלוויזיה, למרות היותה מדיום המוני ומסחרי, יכול יוצר -בתוך מסגרת של ז'אנר- לשבור קונבנציות ז'אנריות, וכך ליצור טקסט חתרני וייחודי?
בעבודה זו אטען ואדגים כיצד ג'וס ווידון (Joss Whedon), יוצר טלוויזיוני, ערער את האפקט האידיאולוגי על ידי עירוב בין ז'אנרים שונים ביצירותיו, דרך דיון בתיאורית האוטר מול תיאורית הז'אנר ובקונפליקט ביניהן, יישום התיאוריות בחקר הטלוויזיה, וניתוח מעמיק של יצירותיו של ווידון- סדרות הטלוויזיה באפי קוטלת הערפדים (1997), אנג'ל (1999) ופיירפליי (2002), תוך שימוש בדוגמאות מתוך הסדרות….