המוסר בשיווק לילדים ובני נוער בעולם הטלפונים ניידים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3898
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

החברות מציעות לפלח שוק זה הצעות מפתות של הורדת רינגטונים, טרוטונים, משחקים, שירים, תמונות, סרטים, גלישה באינטרנט, צ'טים וכדומה וכך גורמות לבני הנוער ולילדים לרכוש "מוצרים" ושירותים דרך המכשיר הנייד מבלי להבין את כל המשמעויות הנלוות לכך ומבלי שהוריהם ידעו על כך בהכרח (בזמן הרכישה), כל זאת נעשה ללא כל פיקוח על הילדים ובני הנוער-
…בעבודה זו בהמשך למבוא, בפרק השני אפתח ואציג את השימוש בטלפונים ניידים מהדור השלישי תוך התמקדות בשימושם הנרחב ע"י ילדים ובני נוער, אמשיך ואציג את הדילמה המוסרית בפניהן ניצבות החברות העוסקות בסביבת ילדים ובני נוער.
בפרק השלישי אציג את פעולות הריסון למערכת העסקית הבאות כפעולת התערבות פנימית וחיצונית בכדי להגן על הילדים והנוער בעולם הסלולארי עוד אציג את הביקורות לריסון החיצוני ואת עיקר הבעיות אותן פותר הריסון הפנימי. ולבסוף, בפרק הרביעי אסכם את נושא העבודה תוכן העניינים:
פרק 1 – מבוא  3
פרק 2 – הדילמה המוסרית –  הילד כלקוח להגדלת מכירות ורווחים  4
1 .         כללי 4
2 .         הדילמה המוסרית  5
פרק 3 – המענה המשפטי והמוסרי – פעולות ריסון למערכת העסקית  7
1 .         כללי 7
2 .         ריסון חיצוני– הריסון הממשלתי 7
2 .1.       הריסון הממשלתי 7
2 .2.       מגבלות הריסון הממשלתי 8
3 .         ריסון פנימי– הריסון העצמי 9
3 .1.       הריסון הפנימי 9
3 .2.       הבעיות עליהן עונה הריסון הפנימי 10
4 .         קצת מעבר לריסון החיצוני והפנימי 11
4 .1.       הפן הטכנולוגי 11
4 .2.       מודעות וחינוך  11
פרק 4 – סכום  13
ביבליוגרפיה: 14