הבדלי מגדר והפליית נשים בתקשורת

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2652
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

מבוא
במשך אלפי שנים לאחר המטריארכיה ועד ימינו שלטה התרבות הפטריארכאלית שמדגישה את שלטון הגבר ואת מעמדה הנחות של האישה כקניינו של הגבר וכזקוקה להגנתו של "המין החזק". מעמדה החברתי נקבע עפ"י הגבר איתו היא חיה. במאה ה-19
החלה לאט לאט האמנציפציה של הנשים לאור השינויים החברתיים, התרבותיים והכלכליים שהתפתחו בחברה. שינויים אלה הלכו והעמיקו ומטבע הדברים כמו כל דבר הקורה בחברה גם דבר זה זוכה להתייחסות התקשורת.
מטרת עבודה זו היא לבדוק הפליית נשים בסדרה אהבה גדולה ((Big love. הסדרה מתרחשת במדינת יוטה שבארצות הברית. גיבור הסדרה הוא ביל הנריקסון בעל רשת חנויות למוצרים לבית, הנשוי לשלוש נשים: בארב האישה הראשונה והחוקית, הייתה אישתו היחידה במשך 17 שנה עד שחלתה בסרטן הרחם ולא יכלה עוד ללדת ילדים.
לה 3 ילדים בן בוגר שבם בן בגיל 17, שרה בת 15 וטיני בת
1 0. ניקולט האישה השנייה, איתה התחתן ביל כדי לקבל עזרה כספית מאביה הכומר על מנת לשלם את חשבון התרופות ובתי החולים של ברברה כשחלתה בסרטן, לה שני ילדים קטנים ומארג'י האישה השלישית וממנה יש לביל ילד ותינוק. הנריקסון חולק את יצוען של נשותיו לפי תכנית משמרות שהן מסדרות ביניהן תחת ניצוחה של בארב. כל אחת מהן גרה בבית נפרד עם ילדיה, כשלכולם חצר משותפת. המשפחה מבלה זמן "איכות" ביחד, אוכלים כמה פעמים בשבוע ארוחות ערב משפחתיות יחדיו. הסדרה מספרת גם על המשפחה המורכבת של ביל (אימו לואיס, אחיו גואי אישתו רונדה אביו פרנק), ועל משפחתה המורכבת של ניקולט.