ניתוח פיננסי והערכת שווי של חברת קסטרו מודל בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 10440
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

                                 תוכן עניינים
1 .   מבוא___________________________________________עמ' 3
2 .   סקירת ענף אופנה והלבשה___________________________עמ' 4
3 .   סקירת חברת קסטרו מודל בע"מ_______________________עמ' 5
4 .   ניתוח S.W.O.T חברת קסטרו מודל בע"מ_________________עמ' 10 5.   סקירה קצרה של חברה שתהווה בסיס להשוואה בניתוח-                 חברת פוקס-ויזל בע"מ______________________________עמ' 13
6 .   ניתוח המאזן של חברת קסטרו מודל בע"מ________________עמ'
1 6
7.   ניתוח דוחות רווח והפסד של חברת קסטרו מודל בע"מ________עמ'
1 9
8 .   ניתוח דוח תזרים מזומנים של חברת קסטרו מודל בע"מ_______עמ'
2 5
9.   ניתוח יעילות תפעולית_______________________________עמ'
3 2
1 0.   חיזוי קשיים פיננסיים_______               _________________עמ' 33
1 1.  סיכום ומסקנות ניתוח דוחות של חברת קסטרו-מודל בע"מ_____עמ' 34
1 2.  הערכת שווי של חברת קסטרו-מודל בע"מ_________________עמ' 35
1 3.  סיכום כללי ומסקנות________________________________עמ'
3 9

1 .           מבוא א.        תיאור העבודה:
בעבודה זו אני סקרתי את שוק האופנה והלבשה בארץ ואת חברת קסטרו-מודל הפועלת בשוק זה. ניתוח החברה  התבסס על המאפיינים כמו מיקומה של החברה בשוק, סיכונים העסקיים להם חשופה תוך השוואה לתחרות הפועלות בענף, כמו פוקס-ויזל. ניתוח החברה והענף התבסס על דוחות כספיים של חברות קסטרו-מודל ופוקס-ויזל, אתרי אינטרנט פיננסיים מאמרי עיתונות, מידע מחברת BDI.
ניתוח החברה בוצע על ידי ניתוח דוחות מאזן, רווח והפסד ודוחות תזרימי מזומנים, שימוש ביחסים פיננסיים שונים, כמו כן נעשתה השוואה גם לפוקס-ויזל.
בעזרת הניתוחים הללו הערכתי את מצבה העסקי והפיננסי של החברה כיום ואת המגמות והשינויים אשר עוברים על החברה והענף, באמצעות אלמנטים אלו ניסיתי להעריך את עתידה העסקי של החברה ויכולתה להפיק מזומנים בעתיד.
ב.        ממצאים עיקריים:
בשנת 2007 ניקרת  המגמה בענף אופנה והלבשה של גידול במספר סניפי רשתות האופנה, לצד פתיחת קניונים ומרכזי קניות חדשים, עובדה התורמת להגברת התחרותיות בענף. בשנים האחרונות ניכרת אף מגמה של גידול במספר רשתות האופנה הישראליות המתרחבות לשווקים חדשים בחו"ל. קסטרו ממונפת ונזילה יותר ורווחית יותר מפוקס, כמו כן היא יודעת להפיק מזומנים מפעילות שוטפת שלה בצורה יותר טובה מפוקס, לעומת זאת בנזילות לטווח ארוך פוקס עדיין טובה יותר למרות שיפור שחל בקסטרו. קסטרו בעלת יכולת טובה יותר מפוקס מבחינת עמידה בהתחייבויותיה והוצאות מימון שלה. קסטרו יעילה יותר מפוקס בתחום התפעולי שלה ב-2006-2007 וביכולתה להפיק מכירות מנכסיה. לצד זאת ב-2007 חלה ירידה ברוב המדדים של קסטרו-רווחיותה ירדה, רמת הפעילות התפעולית שלה נחלשה בעיקר עקב גידול במלאי והגברת תחרות בענף. כמו כן איתנותה נחלשה עקב נטילת הלוואה משמעותית בשנה זו. קסטרו לא משקיעה כספים ברכוש קבוע למעט שיפורים במושכר.
מצד שני קסטרו שיפרה בצורה משמעותית את יכולתה להגיב לשינויים והזדמנויות בשוק האופנה בעזרת אמצעים נזילים שלה.
ג.         סיכום הערכת שווי:
הערכת שווי בוצעה בשיטת היוון תזרימי מזומנים עתידיים-DCF.
הערכת שווי בשיטה זו ל-31/12/2007 היא שבין 313,163 אלפי ש"ח לבין 421,753 אלפי ש"ח. שווי שוק של חברת קסטרו ב-31/12/2007 הינו 458,945 אלפי ש"ח.