נהול בינלאומי- עבודה בציון A. העבודה כוללת את כל הנספחים מהאנטרנט וסקירות כלכליות לכן מס' העמודים הוא 155

תקציר העבודה

עבודה במודול:
ניהול בינלאומי – 2072
International Management – 6BM029
שיתוף פעולה אסטרטגי בינלאומי בין חברת "טויוטה" יפן וחברת "סיסקו" ארצות הברית   עבודה המוגשת כחלק מן הדרישות לקבלת תואר B.A במנהל עסקים מאי  2008
תקציר מנהלים  כיום, יותר ויותר חברות נאלצות להתמודד עם תהליך הגלובליזציה ההולך וגובר אשר גורר אחריו חברות וארגונים רבים לחציית גבולות, ולהפיכתן לחברות בינלאומיות. ניהול בינלאומי הוא תחום הדן בפעילויות עסקיות אשר חוצות גבולות לאומיים על מנת להרחיב את הפעילות העסקית ואת נתח השוק. הגלובליזציה מאופיינת ע"י תהליך דינאמי מתמשך והיא כרוכה באינטגרציה בלתי פוסקת של שווקים, מדינות וטכנולוגיות בדרגה חסרת תקדים ולפני פריסה גלובלית יש לפעול תוך ניתוח הגורמים העשויים להשפיע על מידת ההצלחה של מדינה או חברה מסוימת עם כניסתה לתחומי מדינה זרה.
עשיית עסקים ביפן איננה דבר פשוט, כפי שיעידו אנשי עסקים מערביים רבים שלמדו על בשרם כמה קשה לנהל מול היפנים משא ומתן. התרבות העסקית היפנית, השפה ואופן המחשבה שונים שוני רב מאלה הנהוגים במערב ובארצות הברית , ומהווים לא פעם מכשול להתקדמות בעסקים.
בתחילת הדוח, מוצגים נתונים על שתי הארצות,השוואה,ניגוד והערכה ביקורתית של ממדי ניהול שונים אותם יש לקחת בחשבון בעת פעילות עסקית בינלאומית,זאת בכדי להסיק לגבי העקרונות הניהוליים שיש ליישם בכדי לבצע פעילות בין לאומית בהצלחה.
הדוח כולל רקע קצר על המדינות הנבחרות,ניתוח הסביבה העסקית הרחבה, וניתוח יכולת תחרות גלובלית-ניתן לראות שיפן נמצאת במקום ה-3 לעומת ארה"ב שנמצאת במקום ה-1,בעלת הכלכלה החזקה בעולם.
לאחר מכן הוצגו שני ענפים – ענף הרכב ביפן וענף הטכנולוגיה בארצות הברית וכן חברת טויוטה היפנית וחברת סיסקו האמריקאית, במטרה ליצור ביניהן שותפות אסטרטגית בינלאומית.
נבחנו היבטי תרבות, ניהול, משאבי אנוש וניהול משא ומתן, ומאפייני תקשורת בכל מדינה.
 על מנת להבחין בין המדינות בתחומים אלה ולהדגיש את הצורך בהכנה מוקדמת ובהבנת הצד השני בטרם כניסה ל"הרפתקה" המתאפשרת בעקבות הגלובליזציה.
ההיבטים נבחנו בעזרת המודלים שנלמדו במהלך הקורס, כגון המודל של Hofstede   וכיוצ"ב. נותחו מאפייני התרבות בכל מדינה ונראה ששתי המדינות בעלות אופי שונה, בארה"ב ניתן לראות שאיפה לאינדיבידואליות ולהישגיי הפרט, וביפן לקולקטיביות לכן שיתוף פעולה בין שתי המדינות יהיה קשה אבל אפשרי בגלל המיקוד במטרה של שיתוף בין שתי מעצמות (הן מדינות והן חברות בינלאומיות). חברת סיסקו מעוניינת במיזם משותף עם חברת מוטורולה ביפן.
ניתוח ההיבטים הנ"ל סייע בהוספת ידע על כל אחת מהמדינות שנבחנו וסייע בגיבוש דרכים להצלחה בעת ביצוע מיזם , שותפות או פתיחת סניף של חברה רב לאומית במדינות אלו.
לסיכום הובאו מסקנות שנועדו לסייע לחברות בשתי מדינות אלה להתקיים ולהצליח האחת במדינה השניה.
בסיום הוצעה, לאחר בחינה תיאורטית של שיתופי פעולה אסטרטגים , ליצור מיזם משותף עם כל הסיכונים הכרוכים בשוני התרבותי.
לסיכום,ניתן ללמוד על האתגר הקשה העומד בפני מנהלי חברות רב לאומיות,על הרגישות הגבוהה הנדרשת מהם ביחס לאנשים,לתרבויות,ולסביבות העסקיות ועל האופי המשתנה שנושאת משימת הניהול.
                                                                                           קריאה מהנה-
תוכן עניינים

1 .  מבוא      5
2 .  הצגת שתי המדינות שנבחרו 6
ארצות הברית. 6
יפן 8
3 .  הצגת שני הסקטורים העסקיים מכל מדינה. 12
ענף הרכב ביפן 12
ענף הטכנולוגיה (הייטק ואלקטרוניקה) בארצות הברית. 14
4 .  הצגת שני ארגונים מכל מדינה. 16
טויוטה –TOYOTA- יפן:. 16
סיסקו- CISCO- ארצות הברית. 18
5.  פערים קיימים בין שתי המדינות. 19
. תרבות .20 א. מיון תת תרבויות ע"פ המודל של הופשטדט. 20 ב. מיון לפי קבוצות לאומיות בעלות דמיון תרבותי 21
ג. מידת הבולטות התרבותית-אתנוצנטריות. 23
ד. סיכום תרבות. 23
ה. המלצות לשוני תרבותי:. 24
נהול  וקבלת החלטות. 27
המלצות לגישור פערי ניהול. 28
משא ומתן ותקשורת. 31
המלצות לגישור על הפערים במשא ומתן 33
-. המלצות לפערי תקשורת 36
6 .  הפוטנציאל הטמון בשיתוף פעולה בין הארגונים. 39
7.  הצגת תיאורטית  של אסטרטגיות שיתוף פעולה. 43
8 .  אסטרטגיית שיתוף פעולה רלוונטית ומועדפת. 45
9.  סיכום    47
1 0. ביבליוגרפיה. 49
1 1.  נספחים    53