ניהול השיווק ניתוח חברת CBS

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2006
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

הצגת החברה – תמצית מנהלים חברת CBS הוקמה בשנת 1928, בזיכיון לשנה בתמורה לארבע מאות אלף דולר כרשת שידורי רדיו בלבד. בתקופת מלחמת העולם השנייה, בניגוד לחברת NBC החברה התמקדה בפרסום חדשות ובעקבות החלטה אסטרטגית זו שדריה דורגו כטובים ביותר . אחרי המלחמה CBS הפכה גם לרשת טלוויזיה ובעקבות זאת החברה שכרה את מגישי החדשות הטובים של חברת NBC. החל מאמצע שנות השמונים אחוזי הצפייה בשעות השיא ירדו בצורה משמעותית כתוצאה  ממספר ניסיונות השתלטות על החברה. בתחילת שנות התשעים הוקמו מספר תחנות חדשות  כגון FOX, UPN ו WB. בשנת 1994
החברה אבדה את הזיכיון לשידורי כדורגל ( (NFLוכפועל ישיר היא הפסידה תחנות מקומיות שהתחילו לשדר תוכניות חדשות של חברת FOX – הזוכה במכרז.
בשנת 1995
החברה נקנתה על ידי Westinghouse Group  , בתקופה זו היו לרשת כארבע עשרה תחנות טלוויזיה ושלושים ושתיים תחנות רדיו.  שנתיים לאחר מכן שנתה את שמה שוב ל CBS. בשנת 1998 החברה זכתה במכרז לשידורי ה-NFL (חברת FOX הייתה בעלת הזיכיון למשך ארבע שנים) ובנוסף שנתה את לוח השידורים – כשהיא מתמקדת בשידור חדשות. הבעיה האסטרטגית – כשמדדו את החציון של צופי הרשת התגלה שהוא נע בין 55.3 ל 57.9 .
עובדה זו גרמה לכך שחברות השקיעו פחות כסף בפרסום מוצריהם בערוצי החדשות של CBS ולכן החברה הרוויחה פחות כסף בשנים הללו.
החברה עומדת לגבש אסטרטגיה שיווקית חדשה הבוחנת את קהל היעד של תוכניותיה.
החלופות : 1.
פניה לקהל צופים צעיר בגילאי 30-39
                  2.  פניה לקהל צופים בגילאי הביניים 40-49
                  3.שימור האסטרטגיה הקיימת ופניה לצופים בגילאי 50 ומעלה האסטרטגיה הנבחרת היא : פניה לקהל צופים בגילאי הביניים 40-49.
  הצגת המוצר:
חברת CBS היא בעלת ערוץ חדשות שמשודר בארצות הברית על ידי תחנות כבלים מקומיות. מטרת הערוץ היא למשוך כמה שיותר צופים ועדיף שיהיו צעירים על מנת למכור את זמן הפרסומות המוקצה במכסימום מחיר.
לערוץ חדשות זה ישנם שני מתחרים עיקריים והם ערוצי החדשות של NBC ו ABC .
כמות הצופים הנאמנים לערוץ היא הנמוכה ביותר 21% לעומת 24% לחדשות NBC ו 22% לחדשות ABC.
….