ניהול השיווק חברת MAC

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3671
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

לימודי תואר שני                                תרגיל מס' 3 – חברת M.A.C מרצה:                     רקע כללי חברת הקוסמטיקה "MAKE UP ART COSMETICS LTD.”)להלן M.A.C) נוסדה בשנת 1985 בטורונטו קנדה.
מטרתה הראשונית הייתה לפתח ולשווק מוצרי איפור לשימושם הספציפי של מאפרים מקצועיים.
בתחילת דרכה נועדו מוצריה לאיפור פניהם של לקוחות מקצועיים,דוגמניות אופנה,שחקנים ואומני במה.במהרה חדרה החברה למודעות השוק וכלל הלקוחות ביקשו לרכוש את מוצריה. חברת M.A.C יצרה תדמית איפור חדשה לגמרי בתעשיית הקוסמטיקה.תדמית חדשה ורעננה זו חדרה במהרה למודעות בשוק ובעקבותיה הפכה החברה לפופולארית מאד.
עד שנת 1999 המכירות השנתיות של החברה הגיעו ליותר מ- 500 מליון דולרים קנדיים.מוצרי החברה היו זמינים ב-200 נקודות מכירה ב-15 מדינות ובחברה הועסקו כ-
5 00 עובדים.
למרות שבמהלך השנים חלו שינויים מהותיים באמצעי ההפצה ובפלחי השוק של החברה יחסית לתחילת דרכה,חזונה נשאר כשהיה: להיות בעלת המותג המועדף בענף הקוסמטיקה המקצועי ברחבי העולם.
עד סוף שנת 1998,מכירות קמעונאיות של מוצרי קוסמטיקה דרך אתרי אינטרנט הגיעו ל-15 בליון דולר,הרבה מעבר לתחזיות בענף.מספר מתחרים של M.A.C  כבר מכרו את מוצריהם בצורה ישירה דרך אתרי אינטרנט,כולל גם חברות קמעונאיות גדולות כגון נורדסטרום ומייסיס.
בענף היה כבר ברור כי המכירות המקוונות דרך האינטרנט מסייעות גם להגדלת המכירות בערוצי המכירות המסורתיים.בנוסף,גבר הביקוש מצד לקוחות החברה לרכוש את מוצריה דרך אתר אינטרנט.
התפתחויות אלה העלו בפני החברה את הדילמה (ראה פרק הבעיה השיווקית) בבחירת אסטרטגיה לניצול רשת האינטרנט כערוץ שיווקי חדש.