ניהול השיווק חברת PALM

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4787
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ניהול השיווק אירוע מספר 3:
Palm Pilot מנהל עסקים תואר שני מרצה:     Palm Pilot  – אירוע 3
תקציר מנהלים למי שלא יודע, הפאלם הוא סייען דיגיטלי אישי ADP בלעז, גדולתו של המכשיר היא בפשטותו, גם מי שלא נולד עם העכבר ביד יידע לתפעל אותו תוך מספר דקות (ולהתמכר אליו תוך מספר שעות). הפאלם תוכנן כך שהוא משלים את המחשב האישי, הוא קטן והוא פשוט!  כל המידע לו אנו זקוקים נמצא בכף ידנו.
היומן של Palm הוא גירסה אלקטרונית של יומן משרדי רגיל. ניתן להשתמש בו כדי לקבוע פגישות, לתכנת התראות ותזכורות. היומן יותר מתוחכם ממה שנראה במבט ראשון -משתמשים רבים מנהלים בעזרתו את שגרת חייהם.
ספר הטלפונים הוא הסיבה העיקרית הראשונית של אנשים רבים לרכישת Palm – אמצעי יעיל ונוח לאחסון כתובות וטלפונים, ספר של Palm הוא מהיר, פשוט, וקטן יותר מרוב הספרים. ספר הטלפונים מאפשר לאחסן ולשלוף מספר עצום של רשומות. מחשבי כף יד הפכו בן לילה מאביזר שכאילו נלקח מסרט מדע בדיוני לאחד המכשירים השימושיים ביותר. בהתחלה הוא היה לא יותר מיומן וספר טלפונים ממוחשב, אך מהר מאוד נהפך למכשיר גלישה באינטרנט, נגן מוסיקה, מצלמה ואמצעי לקריאת ספרים אלקטרוניים. מחשבי כף יד, כמו מחשבים אישיים, משמשים עתה למגוון בלתי נדלה של יישומים. בעבודתנו זאת ניסינו לבחון את מוצר הפאלם-פיילוט וזאת תוך כדי שימת לב מרבית לעובדה שהפאלם-פיילוט הוא המוביל בשוק מסוגו, אולם לא רחוק היום (בעצם, היום הזה כבר הגיע) שבו יקומו מתחרים רבי עצמה אשר ישאפו להפיל את הפאלם מהיותו המוביל בענף. הבעיה השיווקית שעומדת בפני החברה המפתחת הוא כמובן, מה לעשות על מנת להישאר מובילה בשוק ולא לתת למתחרותיה הרציניים הזדמנות לנגוס בפלח השוק. כמו כן, לפאלם-פיילוט אורבות גם סכנות אחרות כגון הטלפונים הסלולאריים שגם הם מאיימים לנגוס בשוק מחשבי כף היד. ובכלל, כל הטכנולוגיה החדשה הזאת מתפתחת במהירות רבה ואין איש יודע לאיזה שיפורים טכנולוגיים אנו אמורים להגיע בקרוב, כמאפיין את תעשיית היי-טק. אנו ממליצים לחברת הפיתוח של פאלם-פיילוט להתחיל להפיץ את הפאלם כמוצר לכולם ולא רק לאנשי עסקים. באופן זה תהפוך פאלם מנישה, לחברה הפונה לכל השוק. יש להיזהר מאוד ביישום זה כי כישלון בשוק הכולל יכול גם להביא לכישלון בנישה, שנכון לכתיבת שורות אלו, היא עדיין שולטת בו.