דיני צרכנות

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 500

תקציר העבודה

א) ע"פ הגישה הכלכלית הבעייתיות נובעת מכך שהצרכנים של המנויים הללו לרוב נמנעים מלתזכר את עצמם בטרם תום המבצע ומלנסות לבדוק את הצעות החברות המתחרות בכדי לקבל הצעות אטרקטיביות יותר בשל הזמן הדרוש לכך, בלבול המוח, הטלפונים וכיוצא בזה, או במילים אחרות בגלל עלויות העסקה. כלומר למרות שהצרכנים ככלל הינם רציונאליים ויפעלו באופן עקבי למיקסום תועלתם האישית זהו מצב של כשל שוק בו העלויות הנלוות לעסקה הופכות אותה ללא כדאית ועל כן אינה אופטימאלית. ע"פ הגישה ההתנהגותית הבעייתיות נובעת מכך שהחברות מנצלות את העובדה שהיכולת של הצרכנים לחשוב ולפעול באופן רציונאלי היא יכולת פגומה וברמה הבסיסית כוח החישוב שלהם מוגבל וישנה מגבלה בנוגע לכמות פרטי המידע שהמוח האנושי יכול לזכור ולעבד. בנוסף אנשים מתמקדים בהווה ובמחיר שמובטח להם בעת יצירת החוזה והעתיד הוא בחזקת "נחיה ונראה". ייתכן אף שאין לצרכנים מספיק כוח רצון להילחם בעליית המחיר האוטומטי.
ב) הקושי המתגלה נובע –
העבודה ללא מקורות