דינמיקה ארגונית - מוצג על ידיעות אחרונות ציון A- מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול: דינמיקה ארגונית – 2081
תקציר מנהלים "במקרים רבים העובדים תומכים בשינוי עצמו, אך לא בדרכים המוצעות לביצועו" (לוי, 2000) "מנהלים הרוצים לערוך שינוי ארגוני מוצלח, חייבים לשתף את העובדים בכל שלבי התהליך אך לא כאנשים כפופים פסיביים, אלא כבוגרים שיש להם יכולת תרומה ממשית לתכנים של השינוי ולשיטת ביצועו" (לוי, 2000 ) פעמים רבות עומד הארגון בפני שינויים ארגוניים משמעותיים.
יכולתו של ארגון לשמור ואף לשפר את כושר התחרות שלו טמונה ביכולתו להגיב מהר וליישם שיפורים אמיתיים בשטח. בעיתון ידיעות אחרונות הוחלט לערוך שינויים ארגוניים שנועדו לייעל ולשפר את פעילות האגפים השונים. המלצתי בעבודה זו הייתה לבצע שינוי הדרגתי במבנה אגף המכירות של החברה, כולל הקמת אגף חדש למכירות.
הועלו מספר שינויים מרכזיים שעל החברה לבצע. בנוסף, תיארתי בפני הנהלת החברה מה תהליך השינוי אשר היא תידרש לבצע.
ניהול יעיל של מערך מכירות מחייב את העומד בראשו להיות מקצוען בניהול אנשים ומומחה במכירות המוצר/שירות. ניהול אנשי מכירות שונה משמעותית מניהול אנשי מקצוע אחר, היות וה"דלק" המניע את איש המכירות הינו האמונה בהצלחה היוצרת את המוטיבציה והתוצאות בהתאם. כדי לספק למערך המכירות את האמונה ביכולות האישיות ואת המוטיבציה הדרושה לביצוע התפקיד, מוגשות לפניכם שיטות לניהול ולהפעלה יעילה של המערך.
לבסוף הועלו בפני ההנהלה הקשיים שהוא עלול להיתקל בהם במהלך השינוי ואת הדרכים להתמודדות מולם.
"שום דבר אינו מחזיק לנצח, רק שינויים" (הרקוליטס, 500 לפנה"ס) תוכן עניינים
פרק עמוד שם הסעיף
1
4 מבוא
2
5
תאור הגורמים לשינוי (גורמים פנימיים וחיצוניים) בעזרת מודל לאבחון
3 7
מטרות השינוי
4
8 תאור תהליך השינוי-שינוי מתוכנן או הדרגתי. הסבר את השיקולים בבחירת תהליך  השינוי 5
8 האם לדעתך השיקולים היו נכונים או שהיית מקבל החלטה אחרת? נמק
6 9
תאור השלבים, התהליכים ופעולות מרכזיות שננקטו. הערך באופן ביקורתי את ניהול תהליך השינוי 7
1 1
גורמי הצלחה או כישלון של תהליך השינוי בשתי מחלקות
8
1 2
אלמנטים קריטים להצלחתו של שינוי ארגוני 9
1 3
המלצות להתמודדות עם גורמי הכישלון בתהליך השינוי והמלצות כלליות
1 0
1 4
סיכום- האם מטרות השינוי הושגו. הסקת מסקנות מניהול תהליך השינוי
1 6
רשימה ביבליוגרפית
1 7
נספחים