תוכנית שיווקית-השקת תמי בר Family

תקציר העבודה

תוכן עניינים
עמודים תמצית ניהולית
3 תיאור המוצר והחברה 5
ניתוח מצב השוק 9
 נתוני רקע על השוק 9
נתוני רקע על המוצר והחברה
1 1
נתוני רקע על המצב התחרותי ועל המתחרים
1 3
נתוני רקע על ערוצי המכירות וההפצה
1 8
ניתוח PEST
2 0 ניתוח הסביבה העסקית
2 2
ניתוח SWOT
2 2
ניתוח מחזור חיי המוצר
3 0 ניתוחים אסטרטגיים נוספים למיפוי התחרות והסביבה העסקית – ניתוח מטריצת BCG/GE
3 1
מטרות ויעדים
3 3
אסטרטגיה שיווקית (כללי+תמהיל השיווק) – 7Ps
3 4
סיכום והמלצות
3 8
ביבליוגרפיה
4 0 נספחים
4 1
תמצית ניהולית בקיץ 2004, לאחר חמש שנות מחקר ופיתוח ובהשקעה של כ-5.5 מיליון ₪, נחשף לראשונה הדור הבא של מכשירי הבר: תמי בר Family מכשיר המיקרו-בר המשוכלל בעולם. המכשיר כשמו כן הוא – מותאם במיוחד לצרכי המשפחה ואף לשימוש של ילדים קטנים. מעבר ליתרונותיו הבולטים על פני ברים-כדים, הוא בעל תכונות ייחודיות (כגון: הגדרת טמפרטורת המים וזמן הפתיחה והסגירה של המכשיר), כולל 3 פטנטים רשומים בישראל ובעולם על מערכת הסינון והחימום. המכשיר זכה בפרסים יוקרתיים רבים הן בזירה המקומית והן בזירה הבינ"ל, ובין היתר בפרס בר המים הטוב ביותר של המבחן של המדינה 3 שנים ברציפות ובמדליית ארד בתחרות האפ"י למהלך השיווקי הטוב ביותר.
החברה המשווקת את המוצר הינה "תנה תעשיות", המוכרת בשם המותג שלה "תמי 4". זוהי החברה הגדולה בישראל בפיתוח, ייצור, שיווק ושירות מערכות לסינון, טיהור, חימום וקירור מי שתייה. כחלק מפעילות השירות, מספקת תמי 4 ללקוחות סננים ומנורות UV באמצעות חברות שליחים. מוצרי החברה מפותחים ומיוצרים בישראל במפעל הממוקם בעמק האלה. מערך השירות והשיווק של החברה ממוקם באזור התעשייה באור יהודה. מוצריה, העומדים בתקנים ישראליים ובינ"ל מחמירים ביותר, משווקים ברחבי העולם. לתמי 4
למעלה מ-200,000 לקוחות (בתי אב ובתי עסק).
על פי חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט, מגלגל שוק המים המינרליים בישראל כ-900 מיליון שקל בשנה, מתוכם, 62% אחוז בתחום הבקבוקים ו-38% אחוז בתחום הברים הביתיים, המתורגמים לכ- 350 מיליון שקל בשנה. לפי חברת המחקר נילסן, מ-2006 עד מאי 2008 גדל שוק זה בכ-42%. לפי נתוני נילסן, שיעור החדירה של שוק המים המינרליים בשנה האחרונה הוא 84%, למרות שטרם הגענו לרמת הצריכה של מערב אירופה.
המתחרים העיקריים של תמי 4 הינם חברות המשווקות ברים ביתיים, הכוללות את חברות המים המינרליים (העיקרית בהן מי עדן ואחריה נביעות), וכן את חברות המים המסוננים (כגון מעיינות). כל החברות הנ"ל פונות לפלח המשפחות, מה שהופך את התחרות לקשה יותר. ההתמודדות העיקרית של תמי 4
היא מול חברות המים המינרליים, בעיקר בשל הנחיתות התפיסתית של המים המסוננים בהשוואה למים המינרליים. אולם מגמות, שחלו בשנים האחרונות בתחום הדאגה לאיכות הסביבה ובמסגרתן פעילות הארגונים הירוקים נגד השימוש בבקבוקי פלסטיק, מחזקות את לגיטימיות השימוש בתמי 4 על פני מתחרותיה – חברות המים המינרליים.
תמי 4 הינה מובילה בקטגורית בר מים מסוננים, אך בתחום הברים הביתיים בכלל – היא מופיעה כמספר שתיים אחרי מי עדן. מכאן נגזרים יעדי החברה לחזק את התחרות עם מי עדן ולהגדיל את נתח השוק שלה על חשבון יריבתה. תמי בר פמילי הינו מוצר בשלב הצמיחה ולכן מטרתה של החברה היא בריכוז המאמץ בשמירת יתרונו ע"י חיזוק יכולות, דגש לפיתוח קטגוריות העתיד, הכנסת פונקציות נוספות ושדרוגים, חדירה לפלחי שוק חדשים, הרחבת ההפצה וכן מיצוב ובידול היוצרים העדפה למוצר. אחד מאמצעי הבידול החשובים של תמי בר הוא חדשנות העיצוב. להנהלת החברה היה חשוב לפתח מודעות בקרב הצרכנים לפן העיצובי, דבר שהוביל לאחד השינויים הבולטים שנעשו בשנה האחרונה בחברת תמי 4.
שינוי זה בא לידי ביטוי בתחילת הקמתה של רשת חנויות בישראל לשיווק ומכירת ברים למים ומטהרי מים. בין 2008 ל-2009 מתכוונת החברה לפתוח 10 חנויות בעלות 3 מיליון שקל. סמנכ"ל השיווק של תמי 4, דרור מורד מציין כי ההחלטה לפתוח רשת חנויות חדשה הינה חלק מאסטרטגיה של החברה בשנה האחרונה להגדיל את מודעות הציבור לנושא איכות המים ולהציג את המגוון הרב של המוצרים אותם החברה מציעה בתחום זה תוך דגש על התחום הטכנולוגי ותחום העיצוב.
בפברואר 2008  קיבלה תמי 4, במסגרת הכנס השנתי לשירות לקוחות של המי"ל, 4 כוכבי מצוינות בתחום השירות. 14 חברות וגופים ציבוריים התמודדו בתחרות מצוינות לשירות לקוחות, בהן גם קוקה קולה. לדברי מנכ"ל החברה, דני טרגן, הזכייה הינה חלק מהאסטרטגיה של החברה בשנים האחרונות לספק את השירות הטוב ביותר ללקוחות ולצורך כך הקימה החברה מרכז טלמרקטינג הכולל למעלה מ-100 עמדות לשירות הלקוחות.