קורס - עיצוב שיווק וניהול שירותים, זיהוי והערכה של האסטרטגיה השיווקית התחרותית

תקציר העבודה

תקציר העבודה הנוכחית בוצע על שלוש חברות: "עמינח", "ד"ר גב" וחברת "נטוצ'י", לשם בחינה  והשוואת האסטרטגיות התחרותיות שלהם עם נקודות מגע בין הלקוח לספק, ואיך אלו משפיעים על רמת השירות הניתן ורמת המותג הנתפסות בעיניהם של הלקוחות. העבודה חולקה לשלושה פרקים עיקריים:
בפרקה הראשון, העבודה סוקרת את המושג "תפיסת המותג" והיבטיו השונים, כמו גם תהליך בניית המותג.
בפרקה השני, העבודה עוסקת בהשוואת האסטרטגיה התחרותית השירותית של החברות המוצגות, בהתייחסות להיבטים כמו: פלחי שוק, מודל GAP, חדשנות ויצירתיות, נקודות המגע בין הלקוח לספק השיות (מיומנות, גישה, תקשורת, אמון, ביטחון, הבנת הלקוח והכרתו הדברים החשובים) ולבסוף השוואת החברות בהיבט המיתוגי.
בפרקה האחרון, מוצעת בעבודה הזדמנות לצמיחה אסטרטגית לחברת "נטוצ'י", תוך התבססות על ממצאי הסביבה השיווקית. כמו כן, בפרק זה מציגה העבודה את התוכנית המפורטת ליצירת "רגעי האמת" אשר יספקו את הלקוחות של החברה.
המסקנות העולות מעבודה זו הם:
·         בכדי להביא לשביעות רצונם של הלקוחות על החברה להמשיל ולהשקיע בשמירה על מיתוגם בעיני הלקוחות והמשך הצלחה וההתפתחות.
·         על חברת לבחון אסטרטגיות שיווקיות חלופיות לאלו הקיימות על מנת לבחון דרכים שונות בכדי לשפר את מודעותם של לקוחותיה לרמת המותג כמו גם את השירות אשר מוצע למגוון לקוחותיה, ובכך לשפר את רמת שביעות הרצון שלהם על מנת שימשיכו להשתמש במוצריה ושירותיה של החברה.
·         על החברה לנקוט באסטרטגיה  שיווקית חדשה וזאת במטרה למנוע נטישת לקוחות עתידית ולמצב את החברה מבחינת רווחיותה ומעמדה בשוק. אין כל ספק כי לנוכח תנאי הכלכלה והמסחר המשתנים בעידן הגלובליזציה , טוב תעשה הנהלת החברה אם תעקוב באפן תמידי ומבוקר אחר תנאי השוק המשתנים הן אצל מתחרותיה בענף והן מבחינת בדק בית עצמי.
דבר מעין זה יסייע בידה לפעול באופן תקין הן ביחס לכלל הפעילות של החברה והן ביחס לספקים העובדים איתה ובעיקר ללקוחותיה.
עיקרן של ההמלצות של העבודה הן:
* על חברת "נטוצ'י" לבחון תוכניות ניהול חדשניות כדוגמת שיטת הניהול על פי T.Q.M. על מנת לשפר תהליכים בארגון ועל ידי כך לבחון את רמת השירות הניתנת ללקוחות החברה.
* על מנהלי השיווק של החברה ליטול חלק בגיבוש אסטרטגיות וקווי מדיניות המיועדים לסייע לחברה לנצח באמצעות מצוינות איכות שירות כוללת. כל פעילות שיווקית, חקר שוק, הדרכת מכירות, פרסום, שירות לקוחות וכן הלאה חייבת להתבצע  על פי סטנדרטים גבוהים. בכל הפעילויות הללו על מנהלי השיווק של החברה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם היחידות האחרות בחברה.
* יש לבצע סקרי שביעות רצון תקופתיים בקרב לקוחותיה של החברה על מנת ללמוד על תחושותיהם של הלקוחות ובהתאם לליקויים אשר יתגלו לבצע באופן מבוקר שיפורים על מנת למקסם את מרכיבי השירות ללקוחותיה של החברה.
* יש לבצע סקרים תקופתיים בקרב לקוחותיה של החברה לגבי תפיסת המותגיות ותפיסת המחיר לגבי המותג שרכשו, על מנת ללמוד על תחושותיהם של הלקוחות ובהתאם לממצאים אלו לפעול בעתיד.  תוכן עניינים
מבוא

4
– פרק 1 – תפיסת המותג ..
5
– פרק 2  –
2 .1 השוואת האסטרטגיה התחרותית השיווקית של החברות –. 7
2 .2 השוואה בין החברות ..
8
2 .2.1 פלח שוק .
8
2 .2.2 מודל GAP –…
8
2 .2.3 חדשנות ויצירתיות ..
9
2 .3 נקודות מגע בין הלקוח לספק השירות -…
9
2 .4 השוואת החברות בהיבט המיתוגי
9
– פרק 3 –
3 .1 הצעת הזדמנות צמיחה אסטרטגית לחברת "נטוצ'י", תוך התבססות על ממצאי סביבה שיווקית 11
3 .2 תוכנית מפורטת ליצירת "רגעי האמת" אשר יספקו את הלקוחות של חברת "נטוצ'י" 11
סיכום –.
12
מסקנות —
13
המלצות —
13
ביבליוגרפיה …
14
נספחים —
15