עבודה לתואר שני בקורס ניהול אינטגרטיבי, בית ספר למנהל עסקים

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו חולקה לשלושה פרקים עיקריים. פרקה הראשון של העבודה חולק לשלוש תתי פרקים, אשר הראשון בהם מתייחס להתנהגות ארגונית של חברת עמינח, עם תרבות ארגונית, תקשורת בין תתי קבוצות וקבלת החלטות בארגון. החלק השני בפרק זה מתייחס לפלחי שוק בהם חברת עמינח פועלת עם התייחסות לבידול, מיצוב ותדמיתה של בהחברה. חלקו השלישי של פרק זה מתייחס לתפעול הכולל מרכיבי איכות השרות בעמינח עם הגדרות הפערים בין הרצוי והמצוי בחברה.
בפרקה השני מציגה העבודה את הניתוח הפיננסי של חברת PLC, עם ניתוח דו"ח מאזן ודו"ח רווח והפסד, כמו כן יחסים פיננסיים של החברה. בהמשך פרק זה מוצגות מערכות מידע ניהוליות של חברת PLC עם ניתוח מעמיק.
בפרקה השלישי של העבודה נעשה ניתוח כלכלי של חברת OPEC בהתייחסות השפעת ההכרזה של חברה על גידול בייצור, המצב של שוק הנפט ללא השפעתם של המשקיעים הפיננסיים, מה עתיד להיות מצב בשוק המניות ושוק הנפט ובאיזו מידה שוק הנפט הוא שוק משוכלל. בהמשך פרק זה מוצג המחקר השיווקי עם ניתוח מעמיק.
העבודה  בוצעה ע"י ניתוח מעמיק וביקורתי, בעזרת נתוני מחקר ממקורות אחרים. לצורך כתיבת העבודה נעשה שימוש במקורות אקדמיים, חומר מכוון ותוכנות ועזרים שונים אחרים.
תוכן עניינים
מבוא. 3
חלק ראשון 4
1 .1   תרבות ארגונית .. 4
1 .2   תקשורת בין תתי קבוצות בארגון -.. 7
1 .3   קבלת החלטות בארגון -.. 8
2 .1 פלחי שוק בהם הארגון פועל ואסטרטגיית כיסויי השוק של הארגון – 11
3 .1 מרכיבי איכות השרות בעמינח –.. 14
חלק שני 17
2 .1 פיננסים.. 17
2 .2 מערכת מידע. 20 חלק שלישי 23
3 .1 כלכלה. 23
3 .2 סטטיסטיקה.
5 ביבליוגרפיה. 28
נספחים.. 30 [ מבוא
חברת "עמינח" נוסדה בשנת 1948 על-ידי מר' משה שוורץ ביפו- תל-אביב. כיום החברה נמצאת בבעלות פרטית ומנוהלת על-ידי רוני, אמנון וזיו שוורץ, אשר ירשו את החברה מאביהם. בשנת 1965 החברה עברה למקום חדש, מושב ניר-צבי שליד צריפין, ויחד עם זאת עברה גם לייצור טכנולוגי מתקדם של מזרונים קפיציים, חדרי שינה וריהוט ביתי אחר.  פעילויות הארגון: "עמינח" כעת היצרנית והמשווקת הגדולה של כל סוגי הרהיטים בישראל, ומונה כ-43 חנויות בכל רחבי הארץ. אוכלוסיית הארגון: בחברה מועסקים למעלה מ-450 עובדים, אשר רובם מועסקים כעובדי ייצור טכניים, חלקם האחר בתפקידים מקצועיים, וחלקם הקטן יחסית בתור מנהלי ייצור וההנהלה הבחירה של הארגון. כמו כן רוב עובדי החברה הינם בעלי וותק רב (מ – 3 ועד ל – 37 שנים), אשר מונים עובדים מכל העדות, המגזרים והגילאים המתגוררים בכל רחבי הארץ.
מחלקותיו של הארגון: רכש, תפעול ולוגיסטיקה, משאבי-אנוש, הנדסה, מחקר ופיתוח, שיווק, פרסום ומכירות.
 (את תרשים המבנה הארגוני – ראה נספח א') מצב פיננסי של החברה: בשנת 2007, חל גידול משמעותי במכירות החברה (בכ – 40% ביחס לשנים קודמות), אשר הביא את החברה למחזור שנתי של
5 0 מליון ₪ בשנת 2007. כמו כן חל גידול בכמות הסניפים שנפתחו ע"י החברה הן בארץ והן בארצות אחרות (שוויץ, איטליה, רוסיה, ארה"ב, אוקראינה והונגריה).
לקוחותיו של הארגון: מחולקים ללקוחות פרטיים, מוסדות ממשלתיים שונים, גופים עסקיים ופרטיים, בתי מלון (“King David”, “Sheraton” ואחרים), בתי חולים, בתי אבות ("מגדלי הים התיכון", "אחוזת בית" ועוד) וקמעונאים. עיקרי הלקוחות הינם בארץ, אך ישנו שוק לקוחות גם בחו"ל. מתחריו של הארגון: המתחרים העיקריים הינם חב' "דר' גב", וחברת "סימונס".
חברות בת של "עמינח" הן: American Comfort, President, Swiss Flex, Lay-Z-Boy, GoodNight, King Koil , Franklin, Actim-Lane, Serta ו-Optima.
סגנון ניהול: באגפים השונים בארגון הסגנונות ניהל שונות, סגנון אוטוקראטי אשר מתבטא יותר במחלקות הייצור, הלוגיסטיקה והתפעול בחברה כאשר המנהל מחליט ומודיע על החלטותיו לממונים, והסגנון הדמוקראטי  מתבטא יותר בהנהלה הבחירה של הארגון ובכל רשתות החנויות אשר בהם המנהלים מציגים את דעותיהם ומבקש התייחסות ממוניו, וההחלטה מתחשבת בהצעות שניתנו. כמו כן כל הארגון פועל בשיתה תכליתית יותר (לפי אדיג'ס, 1979), אשר בה הניהול מכוון להשגת מטרה מסוימת, המאפיינת ארגון עסקי המייצר מוצרים ושירותים ולבסוף מצפים לרווחים או ולהחזר ההשקעה-