יצירת אקלים כיתה
מוסד לימוד | מכללת אורנים |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אקלים, בית-ספר, כיתה |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 2424 |
מספר מקורות | 8 |
תקציר העבודה
עבודה זו תדון באקלים הכיתה, חשיבותו ובדרך בה ניתן ליצור אקלים כיתה חיובי. בשנים האחרונות הולך וגובר העניין בחקר הסביבה של בית הספר ובהשפעותיה על התנהגות התלמיד.
"אקלים כיתה" הוא מושג המתייחס לאווירה המיוחדת הנרקמת בכיתה כתוצאה מהאופן שבו מתנהלים הלימודים והחיים החברתיים, הרכב התלמידים, היחסים בינם לבין עצמם, בינם לבין המורה ובינם לבין בית הספר (פירר, שנה בתוך צדקיהו, 1988).
שאלת המחקר שהנחתה אותנו בעבודה זו היא: "כיצד ניתן ליצור אקלים כתה חיובי"? בעבודה זו נציג הצעות אפשרויות העונות על שאלה זו .
להלן פרקי העבודה: הפרק הראשון הינו הקדמה לנושא הוא יגדיר מהו אקלים כיתה, מאפייניו ותרומתו. הפרק השני ידון בגורמים המשפיעים על האקלים הכיתתי. הפרק השלישי יעסוק בשאלה מהו אקלים כיתה חיובי והפרק האחרון יעסוק בשאלה העיקרית והמרכזית כיצד ניתן ליצור אקלים חיובי. תוכן עניינים
א. מבוא
ב.אקלים כיתה ותרומתו ללומד ג. מהו אקלים כיתה חיובי?
ד. כיצד ניתן ליצור אקלים כיתה חיובי?
ה. סיכום ו. בבליוגרפיה