בניית תוכנית עסקית שבאה לבדוק את הכדאיות הכלכלית של "שטראוס עלית" בכניסה לשוק היין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4185
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים שטראוס עלית הינה חברה ציבורית אשר מובילה בתחום המזון. לחברה מגוון רחב של מוצרים והיא פועלת בארץ ובעולם. אנו בנינו תוכנית עסקית שבאה לבדוק את הכדאיות הכלכלית של שטראוס עלית בכניסה לשוק היין על ידי שותפות בינה לבין יקבי רמת הגולן. התוכנית מסבירה כיצד שטראוס עלית תבצע את המהלך, כיצד תנצל את צינורות השיווק ,ערוצי ההפצה והמוניטין שלה לטובת הרעיון. למרות היתרון לגודל של החברה והמוניטין רב השנים ישנן סיכונים רבים שיש לקחת בחשבון בבניית התחזית. הסיכונים העיקריים הם מתחרים, ירידת מחירים וחוסר היענות מצד הלקוחות.
אנו לאחר הכנת דוח הפרופורמה מצאנו שהרעיון אינו כלכלי. תזרים המזומנים שלילי לאורך שלושת השנים הראשונות ורק בשנת 2009 משתנה לחיובי. רקע על התאגיד חברת שטראוס – עלית היא תאגיד המורכב משתי חברות ענק: עלית המתמחה בממתקים וקפה, ושטראוס המתמחה במוצרי חלב. שתי ענקיות המזון הכריזו על מיזוגן בתחילת שנת 2004 מתוך כוונה להוביל את שוק המזון בישראל ומחוצה לה. החברה המשותפת נהנית ממחזור שנתי של למעלה מ- 750 מיליון דולר ומנהלת את עסקיה ב- 11
מדינות בשלוש יבשות. שווי מניות החברה כיום הוא מיליארד דולר.
המניה נסחרת בבורסה בת"א ונמנית על מדד ת"א
5 .
בעלת השליטה העיקרית היא משפחת שטראוס. –