הכרות עם כלי תקשורת - ערוץ הכנסת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1593
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

ערוץ הכנסת הוא מקום אינטימי וקטן שלא היה נראה כי יש בו את הריצה אחרי הסנסציה, מקום שמתנהל בעצלתיים כעוד משרד ממשלתי. כבר בתחילת שיחתנו עם אחת משדרניות הערוץ הבנו שאין מקום בערוץ זה לכל המוטיבים העיתונאים שהינו מצפים למצוא במערכת עיתונאית. מכיוון שראינו שנקודת המוצא היא שהערוץ כפוף לכנסת עצמה (הערוץ ממון בצורה מלאה על ידי הכנסת ולכן לא ניתן לצפות מהערוץ לחתור תחת הגוף אשר ממנו).
למראית העין לא קיימת בעיית אתיקה בערוץ הכנסת. הערוץ הוקם למען הצופים ונועד לשמש כ"זבוב על הקיר" בכדי שנראה את כל המתרחש בקרב בכירי הציבור. פועל יוצא של השקיפות המלאה הוא התחושה כי המשודר על המסך הוא בגדר אובייקטיביות טהורה. הערוץ פועל מתוקף זיכיון מטעם הכנסת ובבעלות ערוץ 2. מכיוון שהכנסת היא זו שתחת חסותה פועל הערוץ, ומנגד ערוץ 2 מפעיל אותו (ומנוהל על ידי בעלי אינטרסים כלכליים) מוצא עצמו הערוץ בסוג של ניגוד עניינים. מצב זה יצר ערוץ שגם מנסה למשוך אליו אחוזי צפייה וגם אמור לשרת את המטרות עליהן הוא קיבל זיכיון. ולכן ניתן למצוא בלוח השידורים הן דיונים מינורים והן דיונים בעלי משקל רב.   לסיכום:
בחרנו את ערוץ הכנסת מבלי לדעת יותר מדי על אופי פעולותיו. השכלנו בעת עשית העבודה. ראינו שוב כי עניין הבעלות הצולבת לא נחסך גם מערוץ קטן זה. הרבה נושאים שלמדנו בשנה האחרונה התחברו לנו וקיבלו ביטוי בשטח. הבנו כיצד מתנהלת מערכת השידור והכרנו את הקשיים המתלווים למערכת עיתונאית. תוכן העניינים
פרק תיאורטי:. 2
תיאור המערכת:. 3
אתיקה ואובייקטיביות:. 5
ליין-אפ וסדר יום ציבורי 6
סיכום.. 7
ביבליוגרפיה. 8