תכנון ליח' עסקית - חברת בלדי

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3979

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו הצגנו את האסטרטגיה הקיימת של החברה. לאחר ניתוח אסטרטגיות חלופיות, נוכחנו לדעת כי זו היא האסטרטגיה המתאימה ביות לחברה.
לכן, כל שנותר לנו לעשות הוא לבחון כיצד החברה יכולה לשפר את האסטרטגיה הקיימת, והיא מובילת בידול. בחרנו לחזק את האסטרטגיה באמצעות שינויים טקטיים שונים. למשל חיזקנו את המיתוג בסניפים, משום שבעבודה הקודמת הועלתה בעיה זו כבעיה העסקית. לאחר שמהלך זה יניב לחברה רווחים רבים החברה תפתח כ- 5 חנויות עצמאיות משלה, ובדרך זו תגדיל את נתח השוק שלה מ- 3% ל- 8%. מהלך זה נועד להחליש את תלותה של החברה ברשתות השיווק.
בעבודה זו ניסינו להראות מדוע זו הדרך שבה החברה צריכה לנקוט במהלך חמשת השנים הבאות.
הדוחות שנציג בעבודה זו ימחישו את הצעתנו שבסופו של דבר התבררה כיעילה ביותר.  כמו כן ניתחנו את אפשרויות צמיחת החברה עפ"י מודל אנסוף, ומצאנו כי האסטרטגיה שבה נוקטת החברה הינה פיתוח שוק. עבודה זו מציגה את הכיוון אליו פונה השוק כולו, כאשר הדגש כיום הוא שילוב של מינימרקטים שכונתיים, כלומר, מעין מעדניות לקניות יום יומיות לצד סופרים גדולים בהם עורכים את הקניות אחת לחודש. מגמה זו עוזרת לנו להבין מדוע ערוצי השיווק בהם פועלת החברה אינם סותרים.
החנויות שאנו ממליצות לחברה לפתוח במהלך השנים הקרובות יקרבו את החברה לעצמאות עסקית, ויהוו מוקד צריכה יום יומית, בניגוד לסניפים הקיימים ברשתות השיווק, אשר יהוו מוקד לצריכה חודשית.
מניתוח הענף והשוק הועלה כי החברה פונה לתמהיל לקוחות שאינו שונה באופן מהותי מלקוחותיה כיום, ניתן לומר שמאפייני השוק די דומים לשוק בו פועלת החברה כיום. נמליץ לחברה לפתוח את חמשת חנויותיה באזורים חדשים כמו צפון הארץ ודרומה.
בשלב חיזוק המותג תהייה השקעה גדולה יותר בפרסום ומיתוג המוצרים של החברה. לאחר מכן בעת פתיחת חנות חדשה יגויסו עובדים נוספים וכן יוגדל תקציב הפרסום בתקופה שלפני הפתיחה ומעט אחרי.
ההשקעה הנדרשת בתחום כוח אדם לא פחות חשובה מההשקעה בפתיחת חנויות וסניפים. יש לציין שהשקעה זו לא כרוכה בהשקעה כספית גבוהה מידי כיוון שמדובר בשימוש ביועצי החברה הקיימים ועבודה קשה יותר למחלקת משאבי האנוש שכבר קיימת בחברה.
החברה נמצאת כעת במצב שאין באפשרותה לפתוח חנויות עצמאיות בכוחות עצמה למרות עליית המכירות בשל המיתוג היעיל יותר, לכן, אנו ממליצות לחברה לקחת הלוואה מהבנק.
מניתוחים בתוכנת המולטיפלנר עולה כי המהלך האסטרטגי של החברה מציג שיפור ניכר ביכולתיה הפיננסיות אך לאור עודפי המזומנים ה"שוכבים" יש פגיעה בשולי הרווח הנקי.
על כן, נציע לחברה להשקיע  בני"ע, בפתיחת מפעל נוסף, או אפילו לנסות ולהפוך לחברה בורסאית.
ללא ביבליוגרפיה