תזונת ילדים ופרסומות בטלוויזיה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | דילמה מוסרית, השפעת פרסומות, פרסום, פרסום לילדים, שיווק לילדים |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 4015 |
מספר מקורות | 11 |
תקציר העבודה
תקציר:
תופעה זו, ההולכת וגוברת, יכולה לפגוע ולהזיק לבריאותם של ילדים המשקיעים היום זמן רב יותר מול הטלוויזיה לעומת שנים קודמות שבהם הילדים היו יותר עסוקים במשחקי חצר או רחוב.
הרגלי האכילה של הילדים, מושפעים היום יותר מהצפייה בטלוויזיה. זה בא לידי ביטוי בהיגררות אחרי פרסום למזון המפורסם.
כל אדם בר דעת העוקב אם רק במעט אחרי שידורי הטלוויזיה ימצא את עצמו שם לב לעובדה כי הפרסומות המלוות את השידורים מלאים בפרסום וקידום חטיפים, משקאות מתוקים, מזון מהיר ומוצרים עתירי שומן. למרות שהיום הטרנד החדש אצל האוכלוסייה המבוגרת היא לעבור לתזונה נכונה ומאוזנת ובנוסף יש גם הרבה תוכניות בריאות בטלוויזיה, הנושא הזה לא הועבר לילדים, לא מצד הטלוויזיה ולא מצד ההורים.
בעבודה זו נבדוק האם ככל שגדלה תדירות הצפייה בטלוויזיה ובפרסומות למוצרי מזון כך גדלה גם הבקשה לרכישתם/צריכתם ע"י הילדים. כן, נעמוד על היקפי התופעה, נבצע סקירה כלכלית וננסה לבדוק דרכים לריסון תוך כדי בחינת עקרונות המוסר.
תוכן:
א. מבוא א.1. בעייה מחקרית א.2. השערת המחקר ב. ניתוח נושא העבודה ב.1. סקירה כלכלית ב.2. ניתוח התופעה מההיבט החוקי ב.3. ניתוח מוסרי – עקרונות המוסר ג. המצב בישראל ד. דיון וסיכום