סמינריון בשיווק בנושא הנעת צרכנים לקניה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3359
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

סמינריון בשיווק בנושא הנעת צרכנים לקניה אוקטובר 2008
תוכן העניינים
תקציר מבוא
קבלת החלטת קניה גורמים עיקריים המשפיעים על התנהגות קנייה מודלים המתארים את התנהגותו והחלטות הקנייה של הצרכן סיכום ביבליוגרפיה תקציר החלטות קניה הנערכות ע"י צרכנים הינן אחת המורכבות והנחקרות בתחום השיווק וקיימים מספר מודלים לתיאורן. רוב המחקרים מציינים את תהליך ההחלטה כתהליך רב-שלבי של בחינת חלופות. כך לדוגמא, קוטלר מזהה בתהליך האימוץ חמישה שלבים: מודעות, התעניינות, הערכה, ניסוי ואימוץ. הגורמים העיקריים המשפיעים על התנהגות קנייה הם:
·         נאמנות וקניית מותגים ·         גורמים תרבותיים ·         גורמים חברתיים, תפקידים ומעמד והמשפחה ·         עיסוק ומצב כלכלי ·         סגנון חיים ·         גורמים פסיכולוגיים כגון רצון להימנע מדיסוננס.
היצרנים והמשווקים מודעים לגורמים ותהליכים אלו ומנסים להשפיע עליהם באמצעות פרסום,קידום מכירות ועיצוב המוצר.