סמינריון בנושא השפעת ההתפתחות הטכנולוגית בתחום התוכנה והאינטרנט על תופעת ה"התחמקות מפרסומות". נושא חדשני ומעניין.23 עמודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
ציון 86
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3637
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מהי השפעת ההתפתחות הטכנולוגית בתחום התוכנה והאינטרנט על תופעת ה"התחמקות מפרסומות"?
עבודה סמינריונית קורס ניהול הפרסום תוכן עניינים:
                                                                                                  עמוד         
1 .     מבוא                                                                                          3
2 .     בעיית המחקר                                                                          
4
3 .     סקירה ספרותית ומדעית                                                         4
4 .     מטרת המחקר                                                                          10 5.     השערת המחקר                                                                        10
6 .     מתודולוגיה                                                                              
1 0              6.1 משתנים                                                                              11             6.2 שיטת המדידה                                                                  
1 1
     6.3 גודל המדגם                                                                        12
7.     מחקר                                                                                        12       7.1 משתנים דמוגראפיים                                                       
1 2
     7.2 מהלך הניסוי                                                                      12
     7.3 תוצאות                                                                               13
     7.4 ניתוח ממצאים                                                                   15
     7.5 מגבלות המחקר                                                                  16
8 .  סיכום ומסקנות                                                                        
1 7   9.  ביבליוגרפיה                                                                              19   
1 0.
נספחים                                                                                     20  
1 .   מבוא           בעבודה זו אסקור בקצרה את ענף הפרסום בארץ ובעולם ואעסוק בעיקר באחת הבעיות הגדולות והמוכרות,איתה מתמודדים פירמות ופרסומאים מזה שנים רבות ובימינו,והיא -תופעת ה"התחמקות מפרסומות" (Advertising Avoidance).
       התופעה מתארת מצב בו אנשים רואים בפרסומות אליהן נחשפו כמטרד ומשתדלים להיחשף אליהן פחות ככל שניתן. צרכנים נאלצים להתמודד מידי  יום עם כמות עצומה של פרסומות,אולם כאשר מדובר בפרסומת שגורמת להם לאי-נוחות מסוימת,הם מוכנים לפעול כדי ל"התחמק" ממנה.התופעה התחילה לפני שנים רבות כאשר יצרניות האלקטרוניקה פיתחו טלוויזיות עם שלט רחוק אשר אפשרו לצופים לדלג מערוץ לערוץ בזמן תשדירים פרסומיים בלי לקום מהכיסא. התופעה לדעת רבים "החמירה" כאשר יצרני אלקטרוניקה פיתחו מכשירי וידאו שאפשרו הקלטה של תוכניות טלוויזיה באיכות דומה לשידור חי, וצפייתן במועד מאוחר יותר תוך כדי דילוג על פרסומות באמצעות הרצת הקלטת קדימה (FFW).       בעשור האחרון חלה התפתחות דרמטית נוספת בתחום האלקטרוניקה.היום, כאשר מפענחי טלוויזיה דיגיטאליים VOD (Video On Demand) ומכשירי הקלטה דיגיטאליים (DVR) או (Personal Video Recorders) PVR הפכו להיות זמינים מתמיד, ניתן לומר שצרכנים קיבלו שליטה של ממש על תוכן תוכניות הטלוויזיה.
      ההתפתחות הטכנולוגית בתחום התוכנה והאלקטרוניקה מציפה את השוק במוצרים כדוגמת ה- PVR   (Personal Video Recorders ) שמייחסים לה איום גובר על תופעת ה"התחמקות מפרסומות" אולם מצד שני  עשויה להביא לשינוי בתבנית המאפיינת את הלקוחות באופן צריכת הפרסומות ,כך שתהייה ממוקדת יותר(Telescopic" Advertising").       בעיית ה"התחמקות מפרסומות" רלוונטית לא רק למפרסמים טלוויזיוניים בסביבה רב-ערוצית ,בה חדירת הלוויינים גרמה לצריכת תכנים חוצת גבולות ומצב של פלישה תרבותית ואמריקניזציה,אלא גם למפרסמים בסביבת האינטרנט.
      המעבר לאינטרנט מהיר בישראל ובעולם,לווה בגידול ניכר במספר הגולשים באינטרנט. הרחבת השימוש באינטרנט,והיקף החדירה הרחב של טכנולוגיית הפס הרחב לצד ירידה במחיר חבילות הגלישה והתפתחותן של טכנולוגיות חדשות כגון רשתות סלולאריות מהדור השלישי,מגבירות את השימוש באינטרנט ומגדילות את משך זמן הגלישה של הגולשים. במיוחד בשנים האחרונות, כאשר האינטרנט נעשה זמין ועבור אנשים רבים בעולם,האינטרנט הפך להיות לחלק משגרת חייהם. נאלצות סוכנויות הפרסום להתמודד עם תופעות דומות בקרב הגולשים כדוגמת "Banner Blindness" והתעלמות מפרסומות Pop-up ושימוש גובר בתוכנות חוסמות פרסומות.
      באמצעות סקירת מאמרים אקדמיים מהשנים האחרונות ומחקר אמפירי שבצעתי,אבדוק את השפעת ההתפתחות טכנולוגית בתחום האלקטרוניקה והתוכנה על תופעת ה"התחמקות מפרסומות" באינטרנט והטלוויזיה.
אנסה להגיע למסקנות עיקריות לגבי דרכי התמודדות של פירמות וסוכנויות פרסום בהתייחס לבעיית המחקר.

2 . בעיית המחקר       כיצד אפשר לצמצם את אחוז המדלגים ממבזקי הפרסומות בטלוויזיה והאינטרנט במטרה לשפר את אפקטיביות הפרסום ?
שיפור יעדי אפקטיביות הפרסום עשוי להיעשות בחשיפה,זכירה,אהדה,הבנת המסר,הנעה לפעולה או כוונת רכישה ויצירת עמדות כלפי המותג שמפורסם.

3 .
סקירה ספרותית ומדעית         לפי אומדנים שנערכו על ידי איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום,שיעורו של הפרסום בטלוויזיה עמד בשנת 2007 על כ-36% מסך ההוצאה לפרסום בישראל.העיתונות בתקופה זו נהנתה משיעור הפרסום הגבוה ביותר בעוגה בשיעור של 42%, ו-22% הנותרים התחלקו בין הרדיו,שלטי החוצות,האינטרנט והקולנוע.                            איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום שנת 2007    הייתה ללא ספק שנתה הגדולה של  הטלוויזיה, והגידול בהוצאות לפרסום במדיה זו היה המשמעותי ביותר במיליוני דולרים. סך כל הפרסום בטלוויזיה עומד על 327 מליון דולר בשנת 2007 לעומת 282 בשנת 2006.
במהלך השנה החולפת נרשמה עליה של כ-5% ברייטינג הממוצע בפריים טיים של קשת רשת וערוץ 10 והביקוש לזמן אויר גבר בחודשי השיא על ההיצע. כפועל יוצא האמירו מחירי התשדירים בכ – 10% בממוצע.
התפלגות ההוצאות לפרסום ב2006
ו 2007:
מדיה מליוני דולרים אחוז מהעוגה מליוני דולרים אחוז מהעוגה גידול/קיטון             עיתונות
3 85
4 6%
3 74
4 2% -2.80%              טלוויזיה
2 82
3 4%
3 27
3 6%
1 6.00 %            אינטרנט
6 5
8 % 90
1 0%
3 8.50%              רדיו
4 8
6 %
4 9
5%
2 .10%           פרסום חוצות
4 2
5% 50
6 %
1 9.00%           קולנוע 7
1 %
8
1 %
1 4.30%           סה"כ
8 29
1 00%
8 98
1 00%
8 .30% ההוצאות לפרסום חושבו לפי שער דולר של 4.2
איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום