ניהול בינלאומי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6593
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

מבוא
מנהלים בחברות רב לאומיות נאלצים להתמודד עם השפעות של הראיה הגלובאלית, שילוב כוחות עולמיים ודפוסי ניהול חוצי גבולות, מדינות ולאום.
לא ניתן לחזות את העתיד אולם ברור כי אחת התופעות המרכזיות שימשיכו להתקיים בעתיד הינה הניהול הבינלאומי, כאשר החברות פרוסות גיאוגרפית על פני מספר יבשות הכרת השונה, הבנת הצד השני הפף להיות כלי ניהול מנצח בחדירה לשווקים חדשים ובשיתוף פעולה בין לאומי .
מטרת עבודה זו הינה להציג בפני הארגון ומנהליו כלים להתמודדות בזירה הגלובלית. כיום, בעקבות הגלובליזציה שהפכה להיות שחקן מרכזי בשוק העולמי, התחרות היא ברמה הגלובלית מול מתחרים חדשים ולא מקומיים .
הגלובליזציה גרמה לביטולן של גבולות פיזיים בין שווקים שונים.
בעבודה זו אציג מידע כללי על גרמניה ושוויץ בכדי לאפשר למנהלים של חברות דיימלר וסוושט כלים בכדי לשתף פעולה בהקמת המיזם המשותף שהינו מכונית הסמארט.
 הרעיון מאחורי מיזם הסמארט עלה על-ידי אנשי השעונים של סווטש בשווייץ. פולקסווגן דחתה את המיזם, אולם מועצת המנהלים של דיימלר-קרייזלר – יצרני מרצדס, שחיפשו ליצור משהו חדש בשוק הרכב נענו להצעה.
הרעיון הינו לייצר מכונית קטנטנה, שאורכה לא יעלה על שני מטר וארבעים ס"מ, שיהיה קל להחנותה בערים הצפופות של אירופה, שתהיה חסכונית בדלק וחמודה להפליא, כמו השעון. אפילו חשבו לאפשר חיפויי מרכב מתפרקים, כדי שהבעלים יוכלו להתאים את צבעי המכונית ללבושם.
תוכן עניינים
מבוא –..עמ'
3 פרק 1: הצגת המדינות …עמ' 4
פרק 2: הצגת הסקטור …עמ' 12
פרק 3: הצגת הארגונים .עמ' 13
פרק 4: השוואת נושאים עסקיים …עמ' 15
פרק 5: ניתוח SWOT ו TOWS -עמ' 22
פרק6: אסטרטגיות לשיתוף פעולה .עמ'
5 פרק 7: בחירת האסטרטגיה הנכונה עמ'
2 7
ביבליוגרפיה ..עמ'
2 8