עבודה בזיכרון קולקטיבי, עוסקת בתודעת הזיכרון של העם היהודי במעקב אחר יום הזיכרון.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5342
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר הסמינריון תקשורת וזיכרון קולקטיבי עם אובדן הבנים נותרו המשפחות השכולות בתחושה של יגון אינסופי,ערירות ומרירות (אבן שושן,1979). בישראל התפתחה תרבות של שכול,המבטאת את המשמעות שנותנת החברה למותם של הבנים ומאדירה את מיתוס הגבורה,לפיו הנופלים ,גם אם לא כולם בחרו במוות מרצון,הם האמינו כי ה"יחד" הישראלי הוא יעד ראוי גם למות למענו, וכך הטילו עלינו את המשימה להמשיך במאבק להבטחת  קיומה של האומה. ביום הזיכרון מזדהה האומה  הן עם הגבורה של הנופלים למען המולדת והן עם משפחות הנופלים אשר חינכו את בניהם להקרבה ושילמו מחיר יקר של אובדן הבנים ויגון מתמשך על מותם.  העבודה מתמקדת בשידורי יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה בטלוויזיה הישראלית.                                 בעבודה ניתן לראות מהו הזיכרון בכללי וזיכרון קולקטיב בפרט וכיצד משמרת האומה את זיכרון הנופלים, כיצד מוצג יום הזיכרון בטלוויזיה במשך אותו יום בזמן שעות השיא (פריים טיים).
עבודה זו כוללת 16 מקורות, חצי באנגלית! סמינריון קשה, מקיף, יסודי ונדיר.
תוכן עניינים
מבוא –..עמוד
3 רקע תיאורטי
עמוד 4
תת-פרק א' – השוואה בין זיכרון להיסטוריה תת-פרק ב' – עיצוב הזיכרון היהודי והציוני תת-פרק ג' – תרבות השכול תת-פרק ד' – אופני כינון הזיכרון תת-פרק ה' – אופן ההנצחה תת-פרק ו' – תפקיד כלי התקשורת הכתובה והוויזואלית במשימת ה'הזכרה' תת-פרק ז' – שחזור העבר באמצעות סרטים תיעודיים או סרטים דרמטיים מתודולוגיה –..
עמוד 15
לוח שידורים –.עמוד
1 6
שאלות המחקר -. עמוד 17
ממצאים וניתוח – עמוד 17
סיכום
עמוד 20-21
ביבליוגרפיה מבוא
מדי שנה מתייחדת האומה הישראלית עם זכר הנופלים בד' באייר,יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. אשר נקבע על-ידי הכנסת בחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התשכ"ג-1963.
עם אובדן הבנים נותרו המשפחות השכולות בתחושה של יגון אינסופי,ערירות ומרירות (אבן שושן,1979). בישראל התפתחה תרבות של שכול,המבטאת את המשמעות שנותנת החברה למותם של הבנים ומאדירה את מיתוס הגבורה,לפיו הנופלים ,גם אם לא כולם בחרו במוות מרצון,הם האמינו כי ה"יחד" הישראלי הוא יעד ראוי גם למות למענו, וכך הטילו עלינו את המשימה להמשיך במאבק להבטחת  קיומה של האומה. ביום הזיכרון מזדהה האומה  הן עם הגבורה של הנופלים למען המולדת והן עם משפחות הנופלים אשר חינכו את בניהם להקרבה ושילמו מחיר יקר של אובדן הבנים ויגון מתמשך על מותם.  בעבודתנו נתמקד בשידורי יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה בטלוויזיה הישראלית.                                 בכוונתנו לבדוק מהו הזיכרון וכיצד משמרת האומה את זיכרון הנופלים. כמו כן, נבדוק  כיצד מוצג  יום הזיכרון בערוצי הטלוויזיה השונים, בשעות השיא         (Prime time ), לקהלי יעד שונים.