השתקפות הרוח היפנית בארגוני העבודה ביפן

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5588

תקציר העבודה

השתקפות הרוח היפנית בארגוני העבודה ביפן ראשי פרקים:
מבוא
מה זה סיישין?
האידיאולוגיה במהלך ההיסטוריה הכשרות רוחניות הארגון כמשפחה מבט ביקורתי במפעלי הצווארון הלבן דוקטרינות דתיות בארגוני עבודה משא ומתן על הרוח היפנית סיכום ביבליוגרפיה מבוא:
מרקס טען כי תרבות היא מבנה על שמשרת את התפקוד של הכול.
העיסוק בתפקידה ובמשמעותה של התרבות הוא נושא שמרתק אותי. השילוב של מונחים רוחניים כמו Seishin באידיאולוגיה של ארגוני העבודה ביפן גירה אותי לגשת ולחקור את הנושא. ביקשתי לבדוק שני דברים, ראשית, כיצד משתמשים ראשי הארגונים ביפן במונחים רוחניים בכלל וסיישין בפרט למטרות כלכליות והאם תפקיד המונח סיישין, בצורתו הנוכחית, כמסייע להתגבר על מטלות יומיומיות בארגון וכמגביר פרודוקטיביות הוא תפקיד חדש או שמא היה קיים בתקופה מוקדמת יותר בהיסטוריה. בגלל שנבצר ממני לנסוע ליפן כדי לבקר במפעל או להשתתף בתכנית הכשרה לעובדים של בנק, נאלצתי להשתמש בחומרים משניים ברובם. חלק מהמחקרים שבדקתי הינם מחקרים אנתרופולוגיים, דבר שעזר לי לנסות להבין מה מתרחש במפעל או בבנק מנקודת מבט קרובה ואמיתית יחסית. רבים מהמחקרים מציגים חומרים ראשוניים (מתורגמים לאנגלית כמובן) כמו המנון החברה, לוח הזמנים של תכנית ההכשרה , או ברושורים שעוסקים בגיוס עובדים. הסיבה שהצגתי במבוא
שתי שאלות מחקר נובעת מהעובדה שתוך כדי התקדמותי בעבודה שמתי לב שהשימוש בסיישין למטרות כלכליות, ולא "רוחניות" הוא כל-כך נפוץ שביקשתי לבדוק מתי התחילו להשתמש במונח זה למטרות לא "רוחניות"