העבודה עוסקת בניתוח בעיה פתלוגית של ילד ע"פ הפסיכולוגיה, הצעות לפתרון הבעיה.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2247
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

בס"ד ניתוח התנהגות של תלמיד שם הקורס: פסיכופתלוגיה שנה"ל: תשס"ח 2008
תאריך הגשה: ל' שבט תשס"ח (6.2.08) בס"ד תוכן העניינים:
מבוא …
3-4
ניתוח האירוע -…5-8
דרכי התערבות שננקטו ..
–.9
דרכי התערבות שלא ננקטו -.10 ביבליוגרפיה –.11
מבוא
דניאל הבן הבכור במשפחתו, לדניאל  אח ושתי אחיות. מדובר במשפחה אמידה בעלת יכולת כלכלית, האם אינה עובדת והאב עובד עיריה המתעסק בתחומים רבים ,מחזיק בכמה נכסים ומתוקף תפקידו נמצא ברוב שעות היום מחוץ לבית. דניאל תלמיד כיתה ד', לומד בבי"ס ממ"ד תורני בעיר מגוריו, בכיתה המונה
5 בנים. דניאל מאובחן בADHD   – הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. תופעה זו נצפתה גם אצל בני דודים ממשפחתו. דניאל היה מטופל בריטלין , כאשר הטיפול לא הביא לתוצאה הרצויה הוחלף הטיפול בקונצ'רטה ולאחר מכן נעשה ניסוי לשלב ריטלין וריספרדל.
בשנה שעברה חינכה את דניאל מורה אשר הצליחה לגרום לו לשבת בכיתה חלק משעות הלימודים. לדניאל לא היה ציוד לימודי אך הוא היה ניגש למבחנים בכוחות עצמו ולעיתים בעזרתה של המורה והיה משיג ציונים גבוהים מאוד. ניתן לומר שתחת השפעת הכדור התאפשר הדבר וכאשר פגה השפעתו של הכדור דניאל היה עוסק ב"עבודות שירות" לטובת הכיתה וביה"ס. השנה , המורה של דניאל לא לוחץ עליו לשהות בכיתה כיוון שנוכחותו פוגעת בשאר תלמידי הכיתה, דניאל לא מתאמץ מבחינה לימודית ואינו ניצב בפני מטלות. לפני כחודשיים הוריו החליטו להפסיק את הטיפול התרופתי ופנו לטיפול באמצעות תרופה טבעית.
כאשר ראו כי התוצאות מאחרות להגיע, הפסיקו כל טיפול תרופתי .   כיום דניאל לא נכנס לכיתה, הוא מתחיל את היום בפטרולים בשטח ביה"ס, הוא מוצא ענף, צינור או חפץ אחר זרוק בחצר ומשתמש בו כבמטה. מטה זה עוזר  לו להתגונן מפני ילדים אחרים או משמש כאמצעי התגרות בילדים תמימים בביה"ס.
כאשר כופים על דניאל להכנס לכיתה הוא כמעט ואינו מסוגל לשבת, גם אם הוא יושב הוא מנצל  זאת למעשי קונדס לחברים היושבים לצידו, דניאל מעלים להם דברים בלי רשות, מזיז את ידם בשעת הכתיבה, מתופף על השולחן וזורק חתיכות נייר או חפצים קטנים לעבר התלמידים והמורה.
דניאל מתנהג בצורה שאינה מקובלת בביה"ס. הוא –