פוליטיקה וספורט בישראל: סיקור בעיתונות הישראלית של קבוצת הכדורגל "בני סח'נין" ( סכנין ) מאז אינתיפאדת 2000 בהיבט הפוליטי

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6135

תקציר העבודה

פוליטיקה וספורט בישראל סיקור בעיתונות הישראלית של קבוצת הכדורגל "בני סח'נין" מאז אינתיפאדת
2 000 בהיבט הפוליטי ספטמבר  2008
תוכן העניינים

1 . מבוא -3
2 . פוליטיקה וספורט ..4
3 . פוליטיקה במדורי הספורט בישראל –6
3 .1 . פוליטיקה במדורי הספורט בעיתונות העברית –..6
3 .2 . פוליטיקה במדורי הספורט בעיתונות הערבית –..7
4 . פוליטיקה במגרשי הכדורגל בישראל –9
5 . כדורגל והסכסוך הישראלי-ערבי –..12
5.1 . קבוצת הכדורגל "בני סח'נין" .12
6 . מתודולוגיה –15
6 .1 . מאפייני העיתונים של המחקר 15
6 .2 . הליך המחקר -..17
6 .3 . ממצאים –…18
7 . סיכום ומסקנות …27
8 . ביבליוגרפיה -…29

1 . מבוא
לפרופ' ישעיהו ליבוביץ‘ המנוח מיוחסת האמירה על פיה מגרש הכדורגל הוא המקום שבו עשרים ושניים אידיוטים רודפים אחרי כדור. אמנם, הוא לא ידע שרק עשרים רודפים אחרי הכדור, ושני שחקנים ניצבים בשער, אבל לא זו הייתה טעותו העיקרית, שכן כדורגל, כך יאמרו אוהדים מצד אחד וסוציולוגים מצד שני, הוא עסק רציני. כדורגל הוא אתר של ביטוי תרבותי, פוליטי, מגדרי וכלכלי.
בעבודה סמינריונית זו בחרתי להתמקד בביטוי הפוליטי שבכדורגל. לצורך מיקוד הנושא ערכתי סיקור בעיתונות הישראלית של קבוצת הכדורגל "בני סח'נין" מאז אינתיפאדת 2000 ועד היום תוך בחינת ההיבט הפוליטי.
בתחילת העבודה הצגתי סקירה ביבליוגרפית המשמשת רקע לסיקור העיתונאי, ובה התייחסתי, ראשית, לשילוב של פוליטיקה וספורט באופן כללי. לאחר מכן התמקדתי בשילוב של פוליטיקה וספורט במדורי הספורט בישראל (תוך התייחסות הן לעיתונות היהודית והן לעיתונות הערבית) ובשילוב של פוליטיקה במגרשי הכדורגל בישראל, כמובן, תוך התייחסות לסכסוך הישראלי-ערבי.
בסיום הסקירה הביבליוגרפית הוספתי רקע על קבוצת הכדורגל "בני סח'נין", ומיד אחר כך הצגתי את הסיקור העיתונאי שערכתי, כאמור, סיקור בארבעה עיתונים ישראלים: "מעריב", "ידיעות אחרונות", "הארץ" ומוסף "הארץ", של קבוצת הכדורגל "בני סח'נין" תוך בחינת ההיבט הפוליטי.
בסוף העבודה סיכמתי את הנושא ואת המסקנות העולות מן הסקירה.