פיזיותרפיה : ניתוח מקרה בראייה קלינית

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1515

תקציר העבודה

פיזיותרפיה : ניתוח מקרה בראייה קלינית יולי 2008
א. הצגת תיאור המקרה:
גיל: 13
אבחנה :  CP spastic (mixed) Diplegia , GMFCS III               היסטוריה רפואית: נולדה בשבוע 26 עקב דימומים פתאומיים, במשקל 916 ג', לידה רגילה. לאחר הלידה, הונשמה מלאכותית במשך חודש, עברה ניתוח להכנסת שאנט עקב הידרוצפלוס (rt/ventriculoperitoneal shunt), ושוחררה מבית חולים רק בגיל 4.5 חודשים.
ניתוחים: 1999: הארכת גידים של hamstrings ואכילס, 2002 ו- 2006: רביזיות של השאנט, 2004: ניתוח להארכת גידים של hamstrings  ו-Rectus Femoris, 2007: Bil.
Rectus Femoris release.
בנוסף סובלת מהתקפים אפילפטים ומטופלת תרופתית. משפחה : בת בכורה ולה שני אחים קטנים (8 ו- 3), בריאים.  המשפחה גרה בבית קרקע עם 6 מדרגות בכניסה. הבית אינו מותאם לצרכים של ילדה במצבה ואוראל נעזרת במשפחתה בפעולות היום-יום. תפקוד נוכחי:
ניידות: הולכת עם קביים קנדיות ו- AFO עם ציר. בבית הליכה עצמאית ללא קביים (תמיכת רהיטים).
עולה ויורדת מדרגות עם תמיכה בשני הצדדים (מעקה/ מטפל). כמו כן מצליחה לרדת ולעלות בשיפוע (רמפה בכניסה לקופ"ח) באופן עצמאי עם הקביים.
עצמאית במעברים- גלגולים, תזוזה במיטה, מעבר משכיבה לישיבה, מעבר מישיבה/שכיבה לעמידת שש, מעמידת שש לעמידת ברכיים, מעמידה לישיבה בכיסא ולהיפך. נכנסת ויוצאת מרכב באופן עצמאי.
נזקקת לעזרה בקימה מהרצפה לעמידה (מבצעת עם תמיכה ומשיכה של הידיים במשהו יציב). ADL: אוכלת באופן עצמאי אך מעדיפה לאכול עם כף ונזקקת לעזרה בחיתוך האוכל, נזקקת לעזרה רבה במקלחת (אמה מקלחת אותה וכן הבית כולל חדר המקלחת אינו מותאם עבורה), הולכת לבד לשירותים אך צריכה עזרה בסיום, נזקקת לעזרה בלבישת תחתונים, גרביים ונעליים. טווחים: תקינים.
טונוס: טונוס אקסטנסורי בידיים וברגליים, יותר בצד ימין של הגוף, אך בעת ביצוע מעברים או מאמץ היא נכנסת לתבנית פלקסורית . כאשר מבצעים מתיחה חזקה ל  PF ברגל, מופיע קלונוס.
….