עקרונות השיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3091
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מנהל עסקים-B.A         לימודי תואר ראשון עקרונות השיווק-1064
  ניתוח מחלקת מכירות          (מעתיקות ומערכות צילום בצבע חב'  קרט ישראל בע"מ ) מגישים:                                                                                מועד הגשה:        תקציר מנהלים:
חברת קרט  ישראל בע"מ משווקת בלעדית את מוצרי  CANONבישראל מזה כ-50 שנה, בתחום המיכון העיסקי  והצילום. מטרתנו לנתח את מחלקת המכירות מעתיקות ומערכות צילום בצבע, אשר פועלת בהצלחה ועומדת ביעדים שנקבעו לה. המחלקה נחשבת מובילה בענף במכירות, בשירות ובמקצועיות אנשיה.
בעבודה זו התיחסנו לסביבת המקרו המשפיעה על החברה ועל הסביבה בה היא פועלת ע"י ניתוח P.E.S.T. כמו כן התיחסנו לסביבת המיקרו ע"י מודל PORTER  הכולל את חמשת הכוחות הקובעים אפקטיביות של שוק או פלח שוק.
מציאות זו מאפשרת ואף מחייבת זיהוי עוצמות וחולשות בהשפעת הגורמים הפנימיים , איומים והזדמנויות המושפעים מהגורמים החיצוניים ,כל זאת נעשה ע"י מודל   S.W.O.T. לאחר ניתוח הסביבה העסקית ניתחנו את שוק הלקוחות וגיבשנו אסטרטגיה בהתאם לשוק המטרה. כל תהליך קביעת האסטרטגיה השיווקית נעשה בכדי להמשיך ולהוביל בטווח הקצר והארוך שיתאפשר אם נתכונן אליה כבר היום.
האסטרטגיה המנחה אותנו היא: "אם טוב יותר זה אפשרי, אז טוב זה לא מספיק".
תוכן עניינים
                                   תקציר מנהלים                                                                      1                             תוכן עניינים                                                                          2
מבוא                                                                            3
פרק  1     ניתוח סביבת המאקרו                                         4
פרק  2     ניתוח סביבת המיקרו                                  7   פרק  3    ניתוח פנימי                                                            10 פרק  4    ניתוח שוק הלקוחות וגיבוש אסטרטגיה              12
פרק  5    קביעת תמהיל השיווק                                        14
מסקנות המלצות                                                                  16
ביבליוגרפיה                                                                           17
נספחים                                                                             
1 8
מבוא:
חברת קרט ישראל בע"מ הנה חברה בבעלות פרטית מזה  כ- 50 שנה, המשווקת מיכון ופתרונות משרדיים למגזר הפרטי כגון:
משרדי עו"ד ,רו"ח ,שמאים ,לשכות שירות, משרדי פרסום  ובתי- דפוס פרטיים וכדו' וכן למגזר המוסדי כגון: משרד הביטחון ,תעשיה אווירית, תעשיה צבאית וחברות ממשלתיות. החברה משווקת, מכונות צילום שחור לבן וצבע אנלוגיות ודיגיטליות מקושרות למחשב, מדפסות הזרקת דיו ולייזר,פקסמליות, סורקים, מצלמות אנלוגיות ודיגיטליות,תוכנות גרפיות. החברה משווקת בלעדית מותגים איכותיים כגון:
Canon.         Minolta.        Pentax.       Adobe.      Hyundai multi cav.            מאפייני החברה לשמור על מובילות בטווח הקצר וארוך, שיתאפשר אם נתכונן אליה כבר היום. בהתאם לכך, יושם דגש על מיצוב החברה והמותג, איסוף מקסימום אינפורמציה לצורך ניתוחים ותכנון הפעילות בעתיד. אינפורמציה זו תאפשר זיהוי עוצמות וחולשות של המתחרים ופילוח מדויק יותר של השוק. שילוב זה יאפשר הישגים אופטימליים במשאבים העומדים לרשותנו.
מטרתנו להציע  שיפור ביצועי מחלקת המכירות בתחום המעתיקות והמערכות בצבע הנחשבת המובילה בענף בשירות ובמקצועיות אנשיה ואשר עומדת ותעמוד ביעדים שנקבעו לה, מבנה החברה הוא מבנה היררכי כשהבעלים הוא יו"ר הדירקטוריון. כפוף אליו: המנכ"ל.
כפופים למנכ"ל: מנהל תפעול, מנהל שיווק, מנהל מכירות,  מנהל טכנולוגיות, וחשב החברה.
שכפופים אליהם מנהלי הביניים: מנהלי שירות, מנהל לוגיסטיקה, מנהלי מוצר,מנהלי מוצר טכני והנה"ח. כפופים אליהם שאר עובדי החברה  אנשי מכירות, טכנאים, אנשי חומרה, אנשי תמיכה –